*

Monday, 18 June 2012

makan hati..sakit hati..hati hati..


Assalamualaikum..

 Suka tak makan hati ayam? Dikatakan hati ayam baik untuk orang yang kurang  darah.Tapi akk tak suka makan hati ayam. kata orang tua2 makan hati ayam boleh menyebabkan seseorang cepat jadi pelupa. Lagipun..diet dalam pemakanan islam tidak digalakkan memakan organ dalaman. tapi kalau makanan tu ada di sini.. akk memang suka..hehe






dalam urusan harian takkira la di pejabat ke.. rumahtangga ke..kita selalu makan hatikan? ehhh! jangan nak nafikan! akk tahu!
makan hati sebab nak jaga hati orang lain.bila dah ramai sangat hati  nak di jaga..nah! amik kaww..makanlah hati sendiri..huhu

Nak buat macamanakan.. orang yang selalu buat kita makan hati tu terlalu kita sayang/cinta/takde orang lain dah dalam hidup kita ni..melainkan dia.. maka ikutkan ajelah..walau banyak perkara yang di buatnya menyakitkan hati kita..


memang sakit hati bila perkara yang kita tak suka..di buatnya juga. tambah sakit hati..bila dia buat2 taktahu..macam tak ada hati!  tapi hati hati juga..apabila kerap sangat menyakitkan hati orang..kelak menjeruk hati dan diri sendiri..jadi hati hati lah!

4 comments :

  1. Banyaknya 'hati' tercatat di sini......hati2 kakrose, nnti ada hati yg tersentuh:-)

    ReplyDelete
  2. assalam..ehem hati2 menggunakan `hati` tu..he2x..saba jelah kat dgn perangainya yg seolah2 tiada hati !!..ahakz..apa mama merapu ni ?..

    ReplyDelete
  3. zana..
    takde sape yg tersentuh..sbb semuanya buah hati..hihi

    ReplyDelete
  4. mama..
    memang kena bnyk bersabar dengan kerenah org yg taakde hati..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..