*

Monday, 11 June 2012

durian oh durian

Assalaam..
Semalam balik saja dari makan2 di Aroma Ikan Bakar Jeram..kami singgah pulak  ke station jualan buah durian di seksyen 7 Shah Alam. Bila musim buah durian aje..tempat nilah jadi tumpuan orang ramai.. peminat buah durian.
musim buah durian kali ini..datangnya dari negeri Johor. Kalau balik keJohor waktu ni..sepanjang kiri kanan jalan dari Tangkak ke Muar..mesti ramai orang menjual buah durian. masa inila.. rasa nak bawak balik jer sebakul..hehhe. akk suka buah durian sebelah Johor ..kerana buahnya hasil dari pokok kampung..bukannya buah dari pokok kacukan ataupun siam mali..hihi


pesta makan durian ni dah jadi aktiviti keluarga setiap tahun..

suka n seronok tengok derang enjoy makan derian..


cucu2 akk sumernya antu derian..nmpak gayanya atok kenalah pajak pokok derian..bio kami sumer dapat makan derian sepuas2nya..hehe
yang tak berapa suka makan..tunjuk2 aje jadilah ye..hehe
 
hai makyong..jgn makan banyak2 ye! 

ek ek cheah..mintak di suap pulak..

kita sesama antu derian kan dhani!!!
ini petua orang tua2 ye..selepas makan durian haruslah minum air dari dalam pangsa kulit durian untuk mengelakkan dari rasa panas badan. cara2nya seperti yg di tunjukan anas..
macam nak makan kulitnya jer..heheh



7 comments :

  1. Sedapnyer durian kak yon...

    ReplyDelete
  2. kita tak suka mkn durian..rugikan.. :)

    ReplyDelete
  3. Lily..
    manyak lugi woo..hehe

    ReplyDelete
  4. uwaaaa...nak deghoyan!
    Kita pun hantu durian tp skrg ntah knpa x boleh mkn bnyk.

    ReplyDelete
  5. kat sana musim juga ke zana?klu tak..awak telan air liuq jerlah..hehe

    ReplyDelete
  6. assalam ..jeles i tau..mama dah tambah lagi penyakit..darah tinggi..jadi kena kurangkan makan durian..hu2x..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..