*

Tuesday, 29 May 2012

tak nak marahlah..

Assalaam.. 
hari ini jadi jaga paking lagi...huhu. gara2 papa ada urusan di cimb petaling jaya. lamanya urusan dia..lebih dua jam  akk menunggu !..huhu
sampai perut akk dah berkeroncong..papa tak keluar dari bank lagi. memula rasa macam nak marah..tapi bila pikir2 balik..kenapa mesti nak marah..bukan papa sengaja nak lambat atau melambat2kan urusan..semuanya bergantung pada pengurusan bank. pengurus bank pulak bukanlah sengaja nak melengahkan kerjanya... ada lah prosedure yang dia nak kena ikutkan!..


lepas lebih dua jam..baru papa keluar.dari jauh dia pandang akk dengan muka yang ketat..hehe
akk faham kenapa dia pandang akk macam tu. tentu dia fikir akk akan marah sbb lambat sangat dan akk tengah lapar.papa tahu akk tak boleh makan lewat..kalau makan lewat..akk jadi pening dan lemah badan..boleh mengigil satu badan..inilah penyakit akk..tak boleh tahan lapar..heheh. lagi pun buat apa akk nak marah..tahan dan sabar ajelah lapar akk ni...bukan boleh bawak maut pun! Papa masuk kereta dengan senyuman paling happy..hihi
teringat masa muda2 dulu..senyuman inilah yang buat akk cair tau!!..
camnilah..bila dah berusia..jangan fikir sangat yang bukan2.berfikiran positif. terimalah seadanya segala kekurangan dan kelebihan. yang dah tentu..kekurangannya jadi berlebihan..yang kelebihannya dah jadi kurang....camne tu ???
 lepas jam 3.00 petang baru kami dapat makan. papa ajak makan kat kedai makan minang. makan tengahari berlaukkan gulai urat tunjang..berselera dan sedap!!!










15 comments :

  1. jgn marah2, nnti papa bw laju pulak.....

    Kakrose, nnti pi blog zana k.rose klik kat 'sila komen' atau tambah ulasan. Kalau tak boleh juga, kakrose cuba klik kt tajuk dulu, mungkin boleh kot.

    ReplyDelete
  2. marah pun marah marah sayang kan kak yon..

    ReplyDelete
  3. Assalam..
    Gulai urat tunjang?
    tak pernah dengar pun. Gulai daging ke?

    ReplyDelete
  4. hehehe... jgn marah2...
    bawak ajer kereta tu pusing2 cari makan.. :)

    ReplyDelete
  5. nie marah2 syg namanya laa...

    ReplyDelete
  6. zana..
    akk suka papa bawak laju2..heheh
    masih tak boleh komen laa zana..:(

    ReplyDelete
  7. ina kl..
    makin akk marah..makin dia sayang..kihkih

    ReplyDelete
  8. Iza..
    gulai urat kaki lembu.masakan ini ada di kedai minang jer..

    ReplyDelete
  9. MY Little Dairy..
    nak jalan2 cari makan pun susah nk paking kete..

    ReplyDelete
  10. Mrsfarahzaki..
    sayang isteri tinggal2kan..sayang somi marah2 kan.sbb selalu marah lah isteri kena tinggal..ahaks..

    ReplyDelete
  11. marah suami isteri, marah adik beradik, marah kawan baik tu marah-marah sayang kan kak. marah sekejap dan tak berpanjangan.

    Gulai tunjang kak? Ella penah makan sekali kat Restoran Nasi Padang. Sedap jugak.

    ReplyDelete
  12. betul tu ella.marah tu sebab sayang.
    masakan padang sedap2 semuanya..

    ReplyDelete
  13. macam mana la gulai urat tunjang ni
    tak pernah pulak merasanya

    ReplyDelete
  14. tehr..
    dagingnya rasa kenyal2 lembut.pergh!tak terkata sedapnya..

    ReplyDelete
  15. ehem mama pun suka makan kat restoren minang..tapi tak pernah try gulai tunjang tu..hu2x..ehem..marah2 sayang takpe !!..he2x..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..