*

Thursday, 31 May 2012

pameran MITE

Assalaam..
Papa pepagi dah call Produa Services buat temujanji nak hantar servis kereta Oya yang dah melebihi 20,000km. kena buat major servis ni..kata papa. di sebabkan Oya tak cuti..akk la yang kena hantar kereta tu. tak selesa betul drive kereta orang ni...dah macam orang baru dapat lesen el..terhegeh!..hegeh!..hehe. kalau kereta sendiri..harusku merempit..macam cencurut terkezuuut!..eheheh..ada ke? 


apa yang di servis..akk pun tak tau.janji siap pastu bayar jer.Yang akk kisah..sedap2 jer dia sesuka ati tukar nama anak akk. jenuh tau memikir nak bagi nama anak paling sedap..hihi..pastu kena bayo pulak..huhu..tiap tahun pulak kena zakat.. *tahun ni tak yah bayo zakat..bio laki dia yang bayokan*
elok2 nama dia Cik..eheh salah!..dah Puan!..ermmmm...Siti Izaura..sesuka ati  tukar pada Siti Izania. macam bes jer nama Siti Izania tu..

lepas hantar kereta ke pusat servis..akk n papa mulalah merancang aktiviti hari ini.semalam kami merancang nak ke klinik buat pemereksaan kesihatan. olih kerana jadual sudah berubah..lepas bekpest kami terus ke serdang nak melihat pameran MITE. akk nak cari peluang kut2 ada pakage pelancungan yang murah.pameran di rasmikan olih PM Dato' Sri Najib Tun Razak. bila kami sampai..majlis baru jer selesai..jadi taklah sesak sangat.

masuk parking di kenakan charge RM3 sekali masuk. ada shuttle bas menunggu nak bawak kami ke distanasi..naik percuma je.sebeso2 bas tu.. kami bedua je yg naik. ada jugak yg naik sorang2..hihih

macam2 pameran/gerai ada. akk takla melawat semua tempat. tempat yang akk tuju ialah bilik pameran pelancungan..memang itu pun tujuan utamanya kan.tak sangka pulak akk terserempak dengan sekumpulan wartawan dan sekumpulan kakitangan awam *kut* yang sedang mengiringi mak menteri pelancungan Dato' Sri Dr Ng Yen Yen melawat setiap gerai di bilik pameran. akk pun ambik peluang merakam gambar mak menteri tanpa gambar akk di sebelahnya..heheh

waaahh!! kalu semua reporter guna ipad..upad..apepe pad...payahlah paparazi lemau nak curik gambo..u dah belog i tau!

Semalam merancang..yang hari ini nak buat pemereksaan kesihatan kan! di sbbkan hal2 kat atas tu..akk rasa esok saja nak pergi. Alhamdhulillah..Allah telah merancang segalanya untuk kami. ada pulak gerai pemereksaan kesihatan dari IJN di sini. akk n papa pun buat pemereksaan..tekanan darah..gula dalam darah dan kolestrol dalam darah.bayaran cuma RM12 seorang..mudahnya urusanku hari ini...Amin



Alhamdhulillah..semua ok. tekanan darah akk naik mungkin sebab penat berjalan dan naik bukit pulak tu..lagi pun lupa nak makan ubat!. adakah aku sengaja buat2 lupa..dah muak mak!!
sempat berposing dengan dua orang jururawat IJN. Nama pun senang nak ingat..mewakili nama artis terkenal dua beradik..Cik Rozita dan Cik Ayu. terima kasih ye..layan makcik berdua baik2 dan mereka berdua ni pun peramah orangnya..:))

buah buahan satu Malaysia!

Dalam perjalanan nak balik..sementara menunggu shuttle bas datang..papa dapat call dari perodua services..kata kereta dah siap! yehaaaaaa!!!! beres semuanya!!





5 comments :

  1. sm la sy..sok lusa kena g service kete...adoyaiii

    ReplyDelete
  2. klau kena tunggu lama..bosanla Anies. dekat 2 jam baru siap..

    ReplyDelete
  3. jangan la selalu lupa makan ubat
    bahaya tu
    kan?

    ReplyDelete
  4. admire life Kak Yon dan Abg Yon. harap2 tua nanti kakchik dan abg chik pun cam tu juga.

    ReplyDelete
  5. ehem..ank mama pun papa dia yg serrvis kan keta dia..sibuk memanjang..hendaknya lepas kahwin ni..hikk2x..suka tgk kakrose & pasangan..jalan sakan berdua..mama asyik sakan ke PPUM je..hu2x..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..