*

Wednesday, 23 May 2012

melayan hobi


Assalaam..
Hari ini seharian akk melayan hobi akk. hobi baru akk sekarang ini bercucuk tanam. macam2 pokok akk tanam. akk tanam pokok jambu..limau purut..kunyit.. serai...pokok daun kari dll. taklah banyak sangat tanaman yang akk tanam..sepokok je setiap satu jenis. lagi pun keluasan tanah belakang rumah akk ini sangat terhad. jadilah.. sekurang2nya..bila dah besar nanti bolehlah memenuhi keperluan harian akk..jimat!!



Selain itu..hobi akk yang lain tanam pokok rose. perghhh! sangat besar cabarannya membela pokok rose ni. pokoknya sangat sensitif dan mudah terkena penyakit. setiap penyakit ada ubat yang khusus untuk merawatnya.. belum lagi masuk bab2 makhlok perosak..seperti ancaman belalang..kumbang dll. hujan pun jadi satu ancaman bagi pokok rose. ngada2 betul. dah macam baby la pulak..huhu. kos penyelengaraan pun tinggi. sebab dah minat dan sudah terjebak..akk teruskan jugak. ada yang kata...dengan menanam pokok rose boleh membuatkan kita awet muda tau!!..hehheh

8 comments :

  1. wah, cantik2 belaka
    macam2 warna ada tu, kak rose

    ReplyDelete
  2. cantik2 bunga rose yg akak tanam.... munna tanam apa pun payah nak hidup kak...

    ReplyDelete
  3. Salam Kak Yon. boleh turunkan ilmu macamana nak tanam pokok rose ni??? Suka sangat tgk pokok ros yang kak yon tanam. Mummy dah letak link kak yon.

    ReplyDelete
  4. cantik semua rose tu..mendamaikan hati..mesti rumah akak wangi dgn bau rose tu kan?..

    ReplyDelete
  5. tehr..
    nak tau ..semua rose ni ada namanya sendiri..:)

    ReplyDelete
  6. boleh munna..kena rajin siram n baja jer..

    ReplyDelete
  7. zures..
    boleh..zu minat tanam rose jugak ye.nnti akk bg link kaat FB ye..

    ReplyDelete
  8. mama..
    pokok rose ada yg wangi ada yg takde bau. bila yg wangi tu berbunga serentak..memang wangi taaman akk ni..suka3x

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..