*

Sunday, 8 April 2012

salah ke.. kalau makcik pakai galaxy note

Salahke kalau taraf makcik pakai samsung galaxy note..
cer jawab yer anak2..
boleh ke tak boleh?
layak ke tak layak?

akk bukan apa..saje je nak meluahkan rasa kecik/sakit hati akk ni pada sorang budak..
budak ni  bukan akk kenal pun. terjumpa kat tepi jalan jer..


akk singgah disatu tempat rawat n rehat di lebuhraya utara selatan.turun saja dari kereta tipon akk ni berderinglah pulak. akk layan ajelah pemanggil tu sambil jalan menuju ke bilik termenung. tak perasan pulak gerak laku akk di perhati beberapa budak perempuan yg menuju ketempat sama.

lama jugak akk menunaikan qadak hajat..hehehe. akk terdengar budak2 perempuan tu berborak sambil bergurau. mulanya ingatkan dia berborak2 biasa aje..sebab akk bukanlah jenis orang yang bizi bodi suka dengar apa bijik butirnya perbualan orang. apa yang akk perasan mereka berborak2 sambil bergurau mengenai talipon bimbit memasing. tetiba ada sorang tu..tercakap..
 ehh..kau tak perasan ke tadi..ada makcik tu pakai samsung galaxy note..
perasan! serentak jawab kawan yg lain..
eh! kalau emak aku yg pakai..aku nangis dulu..
apasal lak kau nak nangis?
malulah aku..bla..bla..bla..

haih..budi bahasa bebudak sekarang..tak sangup nak dengar..emak sendiri pun di umpat.termasuk akk  di umpatnya sekali.
bila akk keluar dari bilik tu.. mereka terkejut terserempak dengan akk. semua terdiam. mesti mereka ingat akk dah keluar. mereka tahu yang akk dah dengar semua apa yg mereka cakapkan. apa yang mampu akk buat..cuma pandang mereka sorang2 dengan senyum dan pandangan bermakna...hukhuk
 pandai orang dulu mencipta  peribahasa ..kalau nak cakap waktu siang  pandang2 lah dulu ye...hehehe


6 comments :

  1. Blogwalking here...

    cik iena follow your blog..
    follow my blog juga ye(^_~)
    www.ienaeliena.com

    ReplyDelete
  2. tk salah pun..sian mak dia orang tu kan..acik yang guna BB je ni pun kena jugak..budak tu ingat orang tua macam cik ni tk layak ke..
    he he..acik tumpang bebel pulak kat sini..

    ReplyDelete
  3. Iena Eliena..
    terimakasih singgah sini..akk follow..

    ReplyDelete
  4. Acik Erna..
    gaget ni bukan di cipta untuk gulongan muda aje kan? siapa nk guna silakan..janji mampu milik..he

    ReplyDelete
  5. huhuhu. mgkin mak die tak reti nak guna. agaknye die kagum tengok akak pakai kot...

    ReplyDelete
  6. Cikilolo..
    Ntah2 dia jeles tngok akk pakai..:p

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..