*

Monday, 9 April 2012

periuk serba guna

Hujan lagi petang ni..
baru beberapa hari lepas panas terik..hari ini dah hujan balik..
apa nak kisah yek..hujan tu kan rahmat dari Allah..
terima dengan penuh kesyukuran..

bila musim hujan..selera pun meningkat. apa yang terhidang..mesti licin pinggan. akk ni terkulat2 nak makan..tapi tak boleh nak masak. dapor akk kan tengah diubah suai..maka  bergantunglah semua  periuk..huhu


tapi ada cara lain nak masak..tak payah guna dapor gas. kalau nak seribu daya kan?
kebetulan akk ada periuk elektrik serba guna. lama terperok dalam stor. memang tak pernah diguna. dapat periuk ni pun sebab akk reedem point BHpetrol. tujuannya..boleh guna kalau nak berkelah bersantai2 bersama keluarga. boleh masak2 kat dalam bilik aje..heheh..
 waktu  terdesak camni lah periuk seperti ini amat berguna..hehe...


boleh mengoreng..

paling senang goreng telor..

boleh menumis. merebus tak boleh kut. tapi nak try jugak! bestlah ada periuk ni.boleh bawa kemana saja..sesuai pada sesiapa yang suka masak2 masa pergi berkelah ..yang penting tempat tu ada bekalan elektrik..klau tak nak cucuh kemana? heheh






1 comment :

  1. ehem banyak kegunaan periuk tu kan !!..gi holiday pun bolih bawa..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..