*

Tuesday, 27 March 2012

keria dan cek mek molek

Assalaam.
Minggu ini dah 2 kali masak makanan yg dibuat dari keledek..
ada permintaan..yang teringinkan nak makan kueh keria..
kueh cek mek molek permintaan sendiri..tetiba jadi teringin..heheh

 akk panggil kueh keria..tak tau orang lain panggil apa?

Semua orang tau..ini cek mek molekkan? dua2 pun di buat dari bahan yang sama. ubi keledek, tepung gandum, gula dan sedikit air garam.
cara mengadunnya pun sama. untuk kueh keria.. nak kena masak air gula buat menyira. cekmek molek pula.. gula pasir siap masukkan kedalam adunan (intinya) sebelum di goreng.

3 comments :

  1. sedapnya kak yon kuih tu... kuih keria tu munna panggil kuih gelang je

    ReplyDelete
  2. munna..
    kueh tradisional yg sedap dan senang nk sediakan kan? nama dia pun senang nk ingat..

    ReplyDelete
  3. cek mek olek tu aku suka
    best celup dengan air kopi petang2 macam ni

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..