*

Thursday, 9 February 2012

kami ke fraser hill part 3

Assalaam..
Bertemu lagi..
Cuaca kat sini.. tidaklah sesejuk cuaca kat London..cuma suam2 sejuk aje..heheh
tapi cucu2 akk dah terasa macam kat london..siap bawak baju tebal lagi..hihhi
Nak makan..susah jugak. orang tak ramai..kedai makan  pun tak banyak.
tengah hari kami makan di sebuah kedai makan di tepi masjid.
masakannya..orang putih kata..can do lahhh..dari tiada bioler ada..
sebelum bersiar sebelah petang..singgah minum petang di satu kedai makan.

 mak ai!! sekeping lempeng kelapa, papa kata.."dok celah gigi aje" RM2..huhu

apa nama minuman ni ntah! sesedap rasa jer..tak berbanding dengan rega..

sebelah malam..makan pulak di kedai sebelah kedai yang jual lempeng tu. ada dua buah kedai melayu aje pun, satu kedai lagi yg non muslim.
kami mengoder makanan western food..kecuali papa oder nasi putih sup ayam.
semua makanan western food habis..yang ada cuma goreng gorengan. ramai nampaknya pelanggan yang belum dapat makanan.
 papa kata ..lebih baik oder nasi dan sup..cepat sikit. nak tunggu..ramai lagi yang belum dapat..
so..kami oder nasi putih sup tulang.
tunggu..punyalaa tunggu..akk dah rasa macam " bio ajelah akk yg masak sendiri !!!" makanan tak sampai2..hukhuh. dah nak masuk 1 jam dah..makanan tak sampai lagi nih !!
akk rasa badan akk ni dah hijau dah !! grrrrrrrm..


lebih 1 jam menunggu..barulah dpt makan..nasi putih sepinggan..sup tulang seketul sorang..huhu
masa oder..mintak semangkok sorang..

affy.. baru dapat makan kentang gorengnya..


inilah restorannya.yang pakai epron tu..dialah tukang masak..dialah jugak tukang hantar makanan..kekadang dia jugak amik oder.sabor ajelah!!!
along kata..eloknya restoran ni tukar aje namanya kepada.. " restoran sabar menanti "..hihih

akk dan Nadia rasa macam tak puas makan. kami berempat singgah direstoran..hotel tempat kami menginap. 

4 comments :

  1. salam akak..baru arini dpt lawat..ehem kat fraser hill memang tak byk restoren..hu2x..dulu mama selalu juga kesana..masa tu sihat lagi..hukk2x..

    ReplyDelete
  2. waa beh nyer jenjln sana yer..

    ReplyDelete
  3. tak boleh tahan tengok makanan tu.. sedap :)

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..