*

Friday, 25 November 2011

majlis perkahwinan Oya part 6

3 comments :
Assalam..
lagi gambar majlis kawin oya..



 sepupu2

dengan rasminya akk berpindah..

2 comments :
Assalam..
Dengan rasminya akk telah pindah kerumah baru akk di Desa Alam. Kenapa akk kata camtu, walaupun dah dua minggu duduk rumah baru ni..sebab dengan rasminya juga akk telah mengosongkan rumah akk di Sunway Kayangan pagi tadi..huhuh.
Terasa sedih juga meninggalkan jiran2 yang baru nak kenal mengenal. Walaupun baru tinggal selama 3 tahun..tapi sudah rasa sebati dengan suasana di situ. Banyak kenangan manis kami sekeluarga di rumah itu. Banyak aktiviti keluarga dan majlis penting keluarga berlangsung di situ. Semuanya jadi kenangan indah buat  akk dan keluarga.
Sebenarnya sangat berat bagi akk nak melepaskan rumah itu.Namun apakan daya..akk tak mampu untuk meneruskan memiliki rumah tersebut..di sebabkan komitmen yang sangat tinggi. Biasalah kan..kalau hendakkan sesuatu..kena korbankan sesuatu juga..
Malam tadi jumpa bakal penghuni rumah akk tu. Nor bersama suami ..pertama kali aje melawat rumah akk bila dapat tahu yang rumah akk nak di jual..terus terpikat. Berkenan sangat..katanya. tak banyak soal jawab dan terus setuju dengan harga yang akk tawarkan..hahahah. Beshnya kalau selalu dapat berurusan dengan orang yang sebegini..boleh selalu buat urusan jual beli rumah..heheh
 gambar kenangan dengan Nor.. kat tangga yg cun!

 kosong

Tinggal kenangan..semuanya dah kosong. sekosong hati akk sekarang ni. Tak akan ada lagi suara manja yang akan bertanya.. Mother! what are you doing! are you cooking!..takpun..ibu masak apa? kenapa  cepat sangat masa berlalu..belum puas rasanya bersama main masak2 di sini. Disinilah tempat paling seronok mendengar cerita dan bergurau senda..kekadang memberi nasihat juga dan mendengar luahan rasa..huhuhuhuhuh

Sunday, 20 November 2011

majlis perkahwinan Oya part 5

8 comments :
Assalam..
Gmbr majlis akad nikah oya..



cucu chape ler yg chomel sangat nie..
 pengantin perempuan masa kecik2 dulu.. gini ler ghupenya..hehe

majlis perkahwinan Oya part 4

2 comments :
Assalam..
Lagi..gmbr majlis khatam quran Oya..

majlis perkahwinan Oya part 3

2 comments :
Assalam..
Lagi gambar kenangan sekitar majlis kahwin Oya..

beshnya..semuanya  happy..

bergambar kenangan bersama neneknda..siapaa lebih cun?  agak-agaklaa..bila oya dah tua nnti..masih cun mcm atok tak? heheh

Friday, 18 November 2011

majlis perkahwinan Oya part 2

5 comments :
Assalaamm..
Sekitar majlis persandingan Oya n Nazry. gambar semua cilok dari allbum Noorasmmaria kaat FB..




majlis perkahwinan Oya part 1

10 comments :
Assalam..
malam sebelum majlis persandingan..mereka2 ini bertungkus lumus pulak menghias khemah..

 tekunnya mereka ini memasang lentern. joe..jgn tulis nama sendiri banyak2 untuk cabutan bertuah tu! siapa pulak yg malu di sebalik lantern tu ye!

 sentuhan pasangan Ai n Naya menceriakan hiasan khemah majlis..

couple sehati sejiwa..dah kepenatan la tu. syiann.. lepak kat dapor togok aior sejuk aje..heheh

majlis perkahwinan Oya

4 comments :
Assalam..
Alhamdhulillah..syukur kepada Allah dengan izinNya jua, kami sekeluarga telah dapat menyempurnakan majlis perkahwinan puteri tunggal kami pada tarikh dan masa seperti yang di janjikan.
Majlis yang sederhana saja, bermula dengan acara akad nikah, khatam Quran dan majlis persandingan. Alhamdhulillah..majlis berjalan lancar seperti yang di harapkan. Terima kasih pada semua anak menantu..sanak saudara..sahabat handai..jiran tetangga  yang bertungkus lumus membantu menjayakan majlis kami.

yani n ashraf dari  make a wish babies  bz memasang pelamin untuk akad nikah.

Oya yang nikah..kenapa kami pulak yang nampak malu2 ekk..hehe
gmbr cilok Nora punya dlm FB. akk mana sempat nak klik2 gmbr..

majlis khatam Quran. Sampai hajat akk nak mendengar bacaan Khatam Quran Oya. Alhamdhulillah..bacaan terang dan lancar.." adik berjaya lakukannya..terbaik dari adik..ibu bangga sangat !!" anak gadisku manis bertudung!!

Thursday, 3 November 2011

penting ke kroni?

10 comments :
Assalam..
Alhamdhulillah..masa yang di tunggu dah sampai. dengan rasminya kunci rumah baru telah di terima. hati akk n papa sangat gumbira..harapan dan hajat nak membuat majlis kenduri kahwin di rumah baru hampir terlaksana.  masaalahnya sekarang TNB pulak buat hal...
Sebelumnya MBSA yang bermasaalah. Naik letih papa turun naik pejabat nak dapatkan CF..pemaju uruskan jugak, tapi lambat. Terpaksa lah papa tebalkan muka jumpa orang2 penting di sana...kebetulan ada seorang kroni kat situ..dapatlah cepat sikit. cepat2 pun masuk 2 minggu jugaklah..untung pemaju..huhuhu
fasa kedua berkaitan dengan TNB..
Pemaju memberi berbagai alasan..esok!..esok!..esok! sure ada api! tunggu punya tunggu bayang api pun tak nampak. akk dah hilang sabar..mengamuk kat pemaju. Sepatutnya..klau mengikut dlm perjanjian jual beli..pemaju kena serahkan kunci awal october.. ni 1st November baru nak serah..itu pun cara paksa..hehehe
hari ini hari ketiga dpt kunci..api takde lagi. ada kunci serupa mcm takde..tak boleh nk buat apa2 kerja.
jawapan pemaju.. nanti TNB datang pasang. Lagi sekali akk hilang sabar. Terus bagi tau pemaju akk nak kepejabat TNB nak jumpa sesorang. Papa terus call orang yang pernah penting dalam taman perumahan  kami. Lepas call dia..tak berapa lama..dia call balik kata yg pemaju belum apply pun nk masuk meter api cepat. Tapi dia beri jaminan..akn suruh pasang hari ini jugak. tak sampai 2 jam datang pekerja TNB memasang meter di rumah kami. Urusan macamni nak kena ada keroni juga ke? ingatkan masaalah kroni ni dah selesai..rupanya semangkin parahhhh!!!! bila meter dah di pasang..masaalah lain pulak timbul. takde suply api masuk kerumah.  apeler kerja dierang ni erkk?
beginilah jadinya..apabila pemaju tak membina kroni di jabatan2 penting..

sementara menunggu ada api..akk pindahkan dulu pokok2 di laman kesayangan akk ni..

laman di rmh lama..