*

Wednesday, 28 December 2011

meriahnya hari sabtu akak lagi..

Assalam..
Bersambung kisah pergi kenduri kawen anak ' Kakak chantek '..

Sedang kami bersiap2 nak balik, kereta Zana pulak terbenam dalam selut. sekarang ni kan musim hujan..tanah pun jadi lemau..heheh.
Dalam hujan renyai..kaum lelaki bergotong royong membantu mengeluarkan kereta . disebabkan tanah yg licin dan tak cukup power kut..susah jugak kereta tu nak di gerakkan. Dengan bantuan sebuah kereta pacuan 4 roda milik jiran Kakak Chantik, barulah kereta Zana dapat di keluarkan. Alhamdhulillah..
Mungkin kejadian ini membuatkan Zana merasa sedih kerana sedikit sebanyak menjejaskan kenderaan kesayangannya..namun akk merasakan ada hikmah di sebaliknya..kerana melihat kami semua bersatu membantu Zana dan suami. Beruntung kakak chantik dapat berjiran dengan seorang yang sanggup membantu bila di perlukan..


4 comments :

  1. Ada hikmahnya, kan kak. Bila yg tak disangka terjadi, ianya membuka ruang persahabatan dan mengeratkan lagi ukhuwah sesama insan.

    ReplyDelete
  2. dah banyak kali alami kes macam ni
    memang best je
    tak kira hujan ke, panas ke
    pakat tolak kereta
    memang meriah

    ReplyDelete
  3. KC..
    setuju sangat dgn KC..

    ReplyDelete
  4. tehr..
    meriahnya, bila ada pulak tukang sorak. mak2 n anak2 lah yg jadi tukang soraknya..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..