*

Saturday, 3 December 2011

Dua benda akk dapat..

Assalaam..
Selepas pindah rumah hari tu..beberapa minggu akk tak berblog. Sibuk, sebabnya.. majlis kawen satu hal..hal lainnya sebab takde line internet. Terasa dunia  ini sepi tampa internet..hhuh. Nak buat macamna kan..bukan tak boleh melanggan broadband..tapi saja je..tanggoh dulu hingga majlis selesai.
Selesai majlis..papa ajak pergi cari broadband. papa kata.. " risaulah  tengok muka awak ni monyok aje! tak dapat berinternet laatu!! " kebetulan aje akk monyok sbb kepenatan. Orang dah ajak..apa lagi..bagai dah mengantuk di sorongkan bantal laa akk..hehehe.
Kami ke Plaza Alam Senteral, tinjau2 kedai talipon nak melanggan broadband, jenama apa yang paling laju agaknya ye? celcom, maxis dan P1 semua akk dah pernah cuba, tapi tak boleh lawan dgn kelajuan  tm streamix..
Apa kata cuba Umobile plak! bayar deposit RM100..bulan2 bayar RM58..
Joommm!! kita berinternet!!!
"Laju gileerrrrrrrrrrr... broadband ibu nih!!"  kata Oya...heheh


Pagi sebelum majlis resepsi sebelah lelaki..sempat juga akk ke Jusco Bukit Raja..tujuan nak cari barang keperluan peribadi papa. Bila nak buat bayaran..jusco kad akk pulak hilang, terpaksa laa buat kad baru. Sementara menunggu adik cun n peramah yang tersenyum malu kerana ada seorang abang yang mengorat dia..akk ambik peluang tanya dia.." dik..boleh tolong semak mata ganjaran akk ada lagi ke tak? "
Huureeeyyyy!! manyak tu!! ada RM140 lagi. bulan Jun tahun lepas akk dapat claimed RM70. Alhamdhulillah....limpahan rezeki Allah SWT yang tidak terduga...



 Apa lagi..akk nyopping sakan lah dik oiiii!!

4 comments :

  1. wah semangat berblogging dah mari ya..dah ada umobile baru !!!..he2x..mama kat rumah takde kawan mau sawan kalau takde tenet..he2x..

    ReplyDelete
  2. laju ye pakai umobile tu kak yon.... munna pun boleh meroyan klu takde internet rasanya

    ReplyDelete
  3. mama..
    akk pun klau masa sibuk..mau naik sawan jugak klau tak berblog..heheh

    ReplyDelete
  4. munna..
    u mobile ni untuk area Klang lajula jugak.bawak balik kg..hampeh..unknown memanjang..huhu

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..