*

Sunday, 4 December 2011

bahagiake kita?

Assalaam..
Selamat berhujung minggu..
Kenapa kita rasa tak bahagia ?
Dalam satu program TV3 yang akk tonton..seorang ustazah.. tak ingat namanya pulak..sbb akk menonton sambil2 kemas rumah. Ustazah tu kata..kalau nak rasa bahagia..ada beberapa perkara yang kita kena elakan. akk tulis apa yang melekat di ingatan akk semasa mendengar ceramah ustazah tu..
elakkan diri suka :-
- mengumpat
- mengeluh
- menyesal
- merungut
dan ada beberapa perkara lagi..
camna tu ekk?
kita sama2laa fikirkannya..

pastu apa yang kita ada..kita  beri ..pastu kita dapat balik..
camna tu?
kalau semua perkara yang ada pada diri kita nagative.. benda nagative lah yang kita beri atau persembahkan pada orang. kesannya..benda nagative juga yang kita dapat sebagai balasan..
benda ni untuk mengingatkan diri akk sendiri supaya sentiasa berfikir positive dalam apa juga keadaan..supaya akk merasa lebih bahagia..insyaAllah..Ameen..

7 comments :

  1. kalau difikirkan, betul jugak. kalau nkrasa bahagia kene bagi hati sentiasa gembira. :)

    Merlin Musim 4 Ditayangkan Di Malaysia

    ReplyDelete
  2. he2x..bahagia ke kita?..mcm2 cara kita lakukan utk mendapatkan kebahagiaan..betul tu kakyon kita kena positive selalu kot !!..

    ReplyDelete
  3. betul tu..kena positive selalu barulaha rasa bahagia tu ada

    ReplyDelete
  4. kyuubi..
    betul tu..kena bahagiakan orang lain dulu..baru kita rasa bahagia :)

    ReplyDelete
  5. mama n munna..
    akk nmpak org yg berfikir positive sangat gembira.kegembiraan itukah melambangkan kebahagian?

    ReplyDelete
  6. saya selalu cuba berfikiran positif, kanda. cuba dan cuba tiap kali rasa tersekat di sana sini.

    ReplyDelete
  7. kanda pun sedang belajar berfikit cara positif..tak mau fikir yg bukan2 lagi..hehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..