*

Sunday, 2 October 2011

hobi baru

Salam..
Sekarang ni akk ada hobi baru..
Sejak balik dari korea beberapa tahun lepas..akk selalu berangan nakkan taman bunga ros depan halaman rumah. Ada mencuba tanam beberapa pokok, baru beli memang cantik tapi lepas beberapa bulan pokok pun mati atau pun lebih sedap kata hidup segan mati pun tak mau..hehe
Beberapa bulan lepas seorang " kawan lama " telah add akk disebuah laman FB yg berkaitan dengan taman roses ni..
Setelah mengikuti laman FB tu..akk dpt belajar serba sedikit cara menanam pokok rose dan tip2 penjagaannya. Terimakasih kepadanya..sbb dia..akk dapat merealisasikan impian akk walau pun tak secantik taman di Korea itu :)



taman bunga rose di korea. rasa taknak balik, kalau boleh nak duduk lama2 kat situ..


taman sekangkang kera..jadilah. Rupanya bunga ros ini ada IDnya sendiri. akk tak smpat lagi nak menghafal nama2 nya. Yang akk tahu rose merah..ros merah samar..ros kuning..ros pepel..semuanya ros..kalau nak minum  sirap..carik sirap ros..hehe

ini antara koleksi pokok rose akk..pelan2 tambah lagi koleksi..

8 comments :

  1. salam kak..
    cantiknya taman ros akk..jelesnya tgk bng ros nya subur..kalau blh bagi ilmunya kak..hihi

    ReplyDelete
  2. wah cantik rose kakyon ya !!..kat rumah mama takde pokok bunga pun..bunga rose pun beli je...he2x..

    ReplyDelete
  3. cantiknya bunga ros kak yon....munna pun pernah tanam ros lepas tu dah berbunga 2-3 kali mati pokok tu kak...

    ReplyDelete
  4. wslm aton..
    tkasih..blaja kt fb aje ton.ikut aje tips yg diaorg ajrkan..

    ReplyDelete
  5. ye ke mama..jom join group tanam pokok rose kt fb..

    ReplyDelete
  6. munna..add akk kt fb..nama kakyon juga.boleh sembang pasal roses..

    ReplyDelete
  7. Cantiknyer kak...Alin pun mnt ros tapi ssh nak jaga..

    ReplyDelete
  8. Alin..
    klau dah tahu cara dan tips penjagaannya..senang aje lin..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..