*

Sunday, 2 October 2011

biasa tapi pelik..

Salam..
Semalam dpt 3 jemputan..sebenarnya ada 4, tapi yg 1 tak dapat hadir..sbb tak sempat. Jemputan ke3..majlis pertunangan...menu sedap2 belaka..semuanya akk makan..kecuali yg ini..rasa pelik dan ada rasa geli  nak makan..hukhuk. agak2 kenapa ekk?

dikatakan..namanya ' lemang periuk kera'..pertama kali nampak..kawan2 camna..pernah nampak ?

6 comments :

  1. kakyon ade kawan mama cerita psl ni...pulut dimasukan pada bunga periuk kera tu ek?.

    ReplyDelete
  2. maklong, kat pahang ni famous. nama dia ketupat periuk kera. biasa kat rompin banyak ni. sedap, rasanya macam lemang then makan dengan rendang..mabelesss hihihi

    ReplyDelete
  3. mama..
    betul, lemang periuk kera namanya..

    ReplyDelete
  4. ariza..
    yeker yong..maklong pertama kali tengok..nmpk pelik pulak..hehe

    ReplyDelete
  5. salaam kakyon, favourite sal ni tau pulut dalam periuk kera nie..every year surely ask my sil dia orang johor masakkan :-)

    ReplyDelete
  6. Salmi..
    Sedap ke Sal..
    Orang Johor kata makanan ni popular kt sana. Akk asal org Johor pun xtau.Nmpk sangat nk jd org S'ngor terus..;p

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..