*

Wednesday, 14 September 2011

tingginya dia..

Salam..
Tiga hariraya lepas, akk ke KL, saja jln2, nak tengok rupa KL bila musim cuti raya. Sunyi dan lengang aje. adalah kereta sebijik dua yg lalu..
Tapi masuk aje jln masjid India..tak seperti cuti raya. Masih sesak dgn kereta yg parking dikiri kanan jalan. Walaupun tidak semua kedai di buka..pengunjung tetap ramai. kemana lah tujuan mereka ni ye?




Rupanya mereka berkerumun menyaksikan/berbual dengan  salah seorang 'orang paling tinggi di dunia'
Namanya Haq Zawas berasal dari Sri Langka dengan ketingian 7' 8 ''. Kedua adik lelakinya dan kedua adik perempuannya mempunyai ketingian seperti biasa. Beliau memerlukan 16 buku roti, 12 biji telor dan 4 liter susu untuk sarapan pagi. Untuk makan tengahari dan makan malam, beliau memerlukan 15 buku roti, 3 kilo daging atau ayam dan setiap masa sentiasa makan makanan ringan.
 perghh! berapa harga kos yg di tanggong keluarganya untuk membeli makanan beliau ye?

7 comments :

  1. ya tingginya dia..dah tu kuat pula makan..he2x..sian keluarga dia nak sediakan makanan yg sebanyak itu setiap hari..

    ReplyDelete
  2. salam K.Rose..fuh!tinginya.Byk gak kos tuk dia nie makan ye.3kg daging?blh buat mkn semggu tuh bagi kita...

    ReplyDelete
  3. sib baik zana bantut, mkn sikit jer...hehe...tp tetap tembam.
    zana balik hari tu tak sempat ke kl la kak rose, hujung tahun kot dpt ronda.

    ReplyDelete
  4. mama..
    dia kuat makan sampai tinggi..hehe

    ReplyDelete
  5. w'salam..
    atie..macamna la family dia bagi dia mkn masa kecik2 dulu.boleh pape..hehe

    ReplyDelete
  6. zana..
    samalah.. akk pun mkn sikit, tu sbb bantut..hehe
    takpe..hujung tahun akk free..bleh ronda sama2..

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..