*

Friday, 2 September 2011

meraikan tetamu..

Salam aidul fitri..
Awal2 lagi Mr/ Mrs Goh dah bagitau, mereka nak datang behariraya kerumah kami pada hari raya pertama. mereka nak makan rendang "Satu Malaysia" yang akk masak sangat sedap! katanya..



Mr.Goh juga berminat dengan tanaman bunga rose. Beria dia bertanya...
macamana pokok rose akk boleh jadi gemok, daun pun besar! pokok rose yang dia tanam  kurus saje..
beria2 pulak akk terangkan serba sikit tips penjagaan pokok rose tu. akk pun masih belajar melalui pengalaman sendiri dan kebanyakkan tips penjagaan akk dapat dari internet. banayk tips boleh didapati dari blog2 mat saleh dan juga tempatan..


Pokok rose dilaman akk yang sedang hidup subur..menunggu masa nak mengeluarkan kudupnya..suka sangat. kalau dulu inilah ghupanya .. di sini .. sini ..

 malam2 pulak..papa suka lepak kat sini. sesekali angin bertiup  membawa haruman bunga rose dan haruman bunga anting-anting..hehe


7 comments :

  1. wahh bleh la geng dengan ibu schaze,hihi

    ibu schaze pun suke tanam pokok2 ni.

    tp ibu suke pokok hijau2, katanya buat sejuk rumah.. xP

    ReplyDelete
  2. salam raya, kakyon
    biskut ada lagi? hehe

    saya juga suka bunga ros, tapi memang tak reti nak jaga
    asyik mati je...
    huhu

    ReplyDelete
  3. kakyon..mama pun suka dgn rose ni..tapiu kat rumah takde pokok bunga pun..hu2x..cantik bunga rose..tapi selalu beli rose kat kedai je..he2x..

    ReplyDelete
  4. schaze..
    boleh ajak ibu join FB MRS.
    https://www.facebook.com/groups/malaysianrosesociety/

    ReplyDelete
  5. tehr..
    sekut! ada lagi..hehe
    jom dtg beraya rmh akk..

    akk belajar kat FB. dulu tanam pun asyik mati jer.sakit hati.lar ni senang hati dah..hihih

    https://www.facebook.com/groups/malaysianrosesociety/

    ReplyDelete
  6. mama..
    akk dr dulu suka tanam.tapi xtau jaga.sejak join FB..baru tau tips penjagaannya.dikatakan menanam pkk rose yg berbau wangi/haruman wangi rose boleh merawat/mencegah penyakit cancer..

    ReplyDelete
  7. Saya suka bunga.. tapi kata org nk tanam bunga ni kdg2 tgok tgan gak...betul ke? mgkin sbb tu taman umah sy tu x menjadi... hijau ngn rumput je.. apa petua kakyon? mgkin lpas ni kakyon bolehlah bukak segmen tanam menanam pulak..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..