*

Friday, 29 July 2011

telor tiruan ke?

Salam,
Beberapa minggu lepas Oya ada cerita.. di offis nya adakan majlis makan-makan. Katanya..dia merasa pelik dengan telor rebus yang di hidangkan bersama me kari. Dia  perasan yang telor ini mungkin telor tiruan kerana beberapa bulan lepas kami sekeluarga ada bincangkan berkenaan telor tiruan yang berada di pasaran tempatan. Akk mencadangkan, kalau nak makan di luar..jangan pilih menu yang berasaskan telor kerana kemungkinan kita akan termakan telor tiruan. Kalau di rumah kita boleh pastikan yang telor itu pastinya telor asli..

mesti mak dan bapak  telor ayam ini berketurunan kembar..hihihi

Inilah rupanya telor rebus tersebut. Sempat Oya ambik gambar sebahagian dari hidangan itu ( semuanya telor rebus tersebut rupanya begitu )..semata hendak tunjukkan pada akk. Boleh yakin ke kita..yang telor ini bukan telor tiruan? Sebelum ini kementerian yang berkaitan pernah meyakinkan penguna, dan memberi jaminan, bahawa tiada telor tiruan di pasaran tempatan..

10 comments :

  1. uh sume kembar2 je..
    emm cm ragu2 lak an..
    huk3

    ReplyDelete
  2. susah jugak nak kumpul telor kembar sebanyak itukan?

    ReplyDelete
  3. tak payah buat telur love shape lagi dh,dh terbentuk terus.

    ReplyDelete
  4. jangan2 mereka sengaja buat macam ni
    tak pun ayam yang bertelor tu sedang dalam kerinduan
    huhu

    ReplyDelete
  5. semuanya mcm tu ye ...takut juga nak makan...

    ReplyDelete
  6. lbh baik jgn dimakan!!...hikk2x...telor pun kembar jugak ya?..byk makanan yg membahayakan kesihatan berada dipasaran malaysia...berhati2lah !!...

    ReplyDelete
  7. noor..
    nampak cantikkan..seperti di bentuk aje..

    ReplyDelete
  8. tehr..
    mungkin juga kan.agaknya ayam tu rindu kat sapa ekk?

    ReplyDelete
  9. munna..
    haah semuanya camtu.klau akk jumpa..tak mkn pun takpe..

    ReplyDelete
  10. mama..
    betul mama..kena pilih makanan lepas ni.takut nak mkn sembarangan dah..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..