*

Thursday, 28 July 2011

gedik

Salam..
Pagi pagi lagi akk dah blogwalking..singgah kat blog Tehr. Kalau ada masa..akk memang suka sangat lepak kat sana. N3 beliau kali ini dekat dengan hati akk. memang pernah nak buat N3 yang seakan ini, tapi tak kesempatan lagi. Jadi akk mohon dari tehr untuk copy paste. kalau nak baca yang ori..klik saja kat sini ..

Wanita Dan Gadis Gedik
Sebuah keluarga bahagia menjadi idaman dan harapan semua. Kaum wanita memang menjadi watak utama dalam menentukan kerukunan dan kedamaian hidup sebuah keluarga malah sebuah negara. Memang telah diakui tangan yang menghayun buaian itu boleh menggongcangkan dunia, lebih-lebih lagi kalau beliau adalah wanita pohon semalu.
Banyak kisah kejayaan seorang lelaki kerana adanya wanita hebat di belakang mereka. Wanita yang sentiasa menyokong, memberi harapan, semangat, idea serta menenangkan kegelisahan mereka. Tetapi, kerana wanita juga lelaki boleh menjadi kecewa, kacau bilau serta gagal menyerap tekanan yang ada. Bukankah jenayah pembunuhan yang pertama dalam sejarah manusia juga berlaku kerana seorang wanita?

Untuk menjadi wanita hebat memang payah. Kata orang tua-tua, mendidik dan menjaga seorang anak gadis lebih sukar dari sekandang kerbau. Tahu apa maksudnya seorang gadis gedik. Anak bujang Mr Tehr kata maksudnya gadis gatal. Orang Kelantan kata gelenyar
kalau biduk di tengah lautan
ke mana perahu mahu dibuang
kalaulah hidup meraba jalan
tanyalah ibu di mana simpang




nota: sangat memualkan..kalau wanita bersuami tergedik depan suami orang..

4 comments :

  1. kakyon nanti mama terjah blog tehr ni ya...kenapa org selalu kata gadis /wanita gedik ?...he2x..kalau lelaki panggil apa pulak?..

    ReplyDelete
  2. mama..
    yg terlebih ngada tu gedik.lelaki,no komen..hehe

    ReplyDelete
  3. minta perhatian!
    minta perhatian semua!!

    Saya Bukan Lelaki Gedik
    haha

    ReplyDelete
  4. tehr..
    mcm tajuk n3 aje..hehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..