*

Saturday, 2 April 2011

ubat gigi sakit

salam,
aduh laa emak.. aduh laa bapak..
sakitnya gigi...............
........................................
rasa bagai di palu.. sakit gigi terlalu..
apa emak tidak nampak..
gusi saya sudah bengkak....


Itulah lebih kurangnya.. senikata lagu *sakit gigi* yang popular beberapa tahun dulu. Nama penyanyi pun dah tak ingat siapa..


Begitulah gambarannya..sakitnya gigi yang akak rasa..tak dapat nak diucapkan dengan kata-kata. Jumpa doktor..bagi ubat tahan sakit dan antibiotik. Habis ubat..sakit lagi. Nak di cabut..gigi takde yang rosak. Berminggu-minggu menahan sakit.. alhamdhulillah berjumpa dengan penawarnya.

*Neem* jawapan kepada sakit gusi/gigi. Nak tahu cuba sendiri. Lebih baik amalkan sebelum sakit. Khasiat daun semambu memang baik untuk gigi.. kata masyarakat India.

6 comments :

  1. kak yon nak cari kat kedai mana yea ada jual ubat gigi neem ni..

    ReplyDelete
  2. pernah cuba ubat gigi ni Kak.. Rasanya lain sikit kan ?

    ReplyDelete
  3. lina..
    cuba cari kat kedai mamak.akak cuba beberapa hari aje..sakit gigi hilang, gigi yg longar jd kuat balik.

    ReplyDelete
  4. azrina..
    memula rasa lain sikit..lama2 ok.gigi pun lebih putih

    ReplyDelete
  5. ubat gigi ni?
    tak pernah cuba la pulak
    rasanya bagaimana ni?

    ReplyDelete
  6. tehr..
    rasa macam biasa..cuma dia kurang buih dan kurang berangin.
    no animal fat n 100% vegetarian.

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..