*

Thursday, 3 March 2011

Terharu..

Salam..semuga aktiviti harian teman-teman berjalan lancar..
Terharu sangat..
- Dengan sikap papa. Semalam tanpa di rancang papa telah membelikan 2 buah beskal untuk 2 orang cucu kesayangannya. Katanya.. kasihan melihat cucunya berkejaran berebut nak naik beskal abangnya sampai jatuh-jatuh. Lepas membeli..teringatkan cucu lagi satu yang sebaya. Alang-alang beli dua..adil katanya. Teringat masa anak-anak masih kecil dulu.. olih kerana kasihankan anak nak bermain beskal bersama rakannya..tapi..hanya mampu beli satu beskal BMX saja..kongsi pulak dua orang. Biasalah..abang dapat main dulu..adik dapat main kemudian...
- Dengan sikap orang yg perihatin dengan pasanganya. pada akak..sikap ambil berat tentang makan minum pasangannya adalah satu tanggungjawab. Kalau sayangkan pasangan kita..berilah perhatian dlm soal makan minumnya. Terharu sangat..datang dari jauh..semata-mata nak hantar makanan..kerana tahu yg pasangannya sibuk sampai tak sempat nak makan..
- Semalam..berlatih marhaban utk majlis berendoi yg akan berlangsung ahad depan. Ustazah yg mengajar takdpt dtg. Ahli kumpulan memberi kepercayaan kepada akak untuk mengajar mereka membaca rawi. bukanlah akak ni pandai sangat pun. tapi kan...kalau dah takde rotan ..akar pun berguna juga kan..hehe
- akak respect betul.. sesorang yang bertanggungjawab terhadap urusan rumahtangganya..anak-anak dan suaminya. Semuanya teratur rapi. Walaupun dia berkerja..jadual hariannya di susun atur begitu sempurna. Dia ada package lengkap..seorang anak, menantu, isteri dan ibu. Semuanya dilakukan dengan begitu cepat, cekap dan pantas. Tiada bantuan sesiapa. Beruntung orang yg beristerikan dia...

10 comments :

  1. baiknya atok. mmg gitu, ngan anak garang semacam tapi dgn cucu c kalah badi.

    kak ct sok ntahnya mcm mana bila ada cucu.

    garu2 xgatal jap kepala bila mahu kawenkan anak.

    ingat nak buat nasik ambang je la...ishhh xpernah dibuat orang.

    assalam ukhuwah.

    ReplyDelete
  2. tulah pasal..cucu lebih sukakan atok..hehe
    idea bagus tu ct.takde org buat lagi..kenduri kawen..mkn nasi ambeng..hehe

    ReplyDelete
  3. abg yon tu bkn je nampak baik .. tapi dia kelakar. pastu dia sgt romantik pada dinda yon nya. hihihi ..

    ReplyDelete
  4. salam kak..sibuk ye, seronoknya ada cucu duduk dekat kan kak..

    ReplyDelete
  5. cucu?
    wah semua citer pasal cucu
    saya lambat lagi nak dapat cucu
    tak tau bila
    hehe

    ReplyDelete
  6. kakchik..
    alhamdhulillah..harap2 begitulah hingga akhir hayat kami :)

    ReplyDelete
  7. aton..
    sibuk sikitlah..dah usia camni..cucu2 ler jd penghibur hati..

    ReplyDelete
  8. tehr..
    insyaAllah..akan sampai masanya nanti..:)

    ReplyDelete
  9. wah,best nyer..masa kecik2 mmg slalu share ngan adik beradik..huhu

    ReplyDelete
  10. RuSh D..
    adik selalu mengalah ekk..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..