*

Saturday, 19 March 2011

kad kredit

Salam..
Cerita pasal kredit kad..sekarang sibuk kerajaan nak menghadkan hanya 2 kredit kad yang layak dimiliki setiap individu.


Kenapa susah2  nak memikirkan masaalah yg remeh temeh. Kad kredit tak jadi masaalah..yg jadi masaalahnya.. individu itu sendiri. Dari sibuk nak menghadkan benda yang jadi keperluan kpd individu yg berdisplin..lebih baik di disiplinkan individu yg bakal tak  berdisplin tu. Ajar mereka cara menguruskan kewangan yang betul dari perengkat sekolah rendah lagi..


Kebetulan..baru tadi dapat voucher dari Citi Bank. Ada manfaatnya mengunakan kad kredit ni. berbelanjalah mengikut kemampuan dan pastikan membayar penuh jumlah yang di guna sebelum tamat tarikh matang..

8 comments :

  1. wah untung no kak ada kad keredit citibank...btl la kak kad kredit ada berapa pun bergantung pada individu...kalau duk shopping until drop..mmg le hutang memanjang..mcm kami kad kredit ni di gunakan waktu emergency je..

    ReplyDelete
  2. salam
    post hang buat gua teringat ..kad gua belum bayar lagi..he he he

    ReplyDelete
  3. azlina..
    betul tu lina..kad kredit bkn buat belanja sesuka hati

    ReplyDelete
  4. brutal..
    jangah lengah2 bayar..

    ReplyDelete
  5. betul tu, sokong ada baiknya kalau pendidikan kewangan ni diterapkan untuk budak2 semenjak kecik lagi, sbbnya zaman skrg ramai sgt dh bankrap sblm 30 thn gara2 x boleh langsai hutang kad kredit..

    ReplyDelete
  6. abby..
    gerun mendengarnya.semuanya untuk melemahkan semangat org melayu. bila dah bangkrap, apa yg boleh di buat lagi.. :(

    ReplyDelete
  7. zures..
    terimakasih zures.
    tapi kita ni..suara picisan aje kan..takde sape nak dengar..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..