*

Friday, 4 March 2011

Emak !!

Salam..
Baru balik dari kampung..ziarah emak. Emak kelihatan sedikit uzur. Dalam usia 80 tahun..nampak masih kuat..tapi tak tahu kekuatan tu datang dari mana. Semanagat yang kuat menjadikan dia sihat kut. Emak seorang yang kuat mengaji. Kebanyakan masa lapangnya diisi dengan mengaji Quran. Sudah beberapa kali beliau khatam Quran. Semoga Allah sentiasa melindungi dan memelihara kesihatan emak.. Amiin..

18 comments :

  1. That's nice...
    I wish i could visit my mum as often as can be...
    Semuga emak sis terus dikurniakan kesihatan yang terbaik.

    ReplyDelete
  2. hazeleyed lady..
    semangkin berusia..semangkin rindu kasihsayang emak.dpt selalu jupa emak terubat rindu.. walaupun sekejap.

    ReplyDelete
  3. salam.
    semoga ibunda akak
    sihat sentiasa. ;)
    dan di panjang kan usia.

    ReplyDelete
  4. lebih kurang dengan umur emak saya
    masih sihat dan masih suka nak berkedai runcit mak saya tu

    ReplyDelete
  5. lebih kurang sebaya mak kak yon dgn nenek munna...nenek munna pun kuat lagi cum dia jadi pelupa sikit

    ReplyDelete
  6. syafi..
    terimakasih..:)

    ReplyDelete
  7. tehr..
    org dulu2 sihatkan..semasa muda mreka makan makanan yg belum tercemar.skrang ni belum 40 dah sakit sana sini..hehe

    ReplyDelete
  8. munna..
    munna ni cucu sulong ye.cucu mak akak yg sulung dah 40tahun.

    ReplyDelete
  9. orang tua-tua neh dderang nampak sihat dan kuat sebab derang maser muda kuat bekerja,kadang sampai tak tahu nak rehat.Tengok sajer time mereka tua pon masih sibuk nak buat itu dan ini.Bukannyer tahu duduk rehat diam-diam.

    kita skang muda-muda dah sakit..:(

    Moga mak akak sentiasa dikurnia kesihatan yang baik...:)

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah kakyon, semoga your emak sihat2 selalu berkat dari sentiasa membaca ayat-ayat alquran Allah permudahkan semuanya untuk dia..moga sentiasa dalam rahmat allah sentiasa..

    ReplyDelete
  11. Beruntunglah kepada sesiapa yang masih punya ibu...termasuklah kak yon. Zures dah kehilangan kedua ibubapa...memang sedih sangat...apatah lagi bila tiba musim perayaan. Berbaktilah pada ibubapa sementara kedua-duanya masih ada...

    ReplyDelete
  12. tetiba teringat dkt my mum

    ReplyDelete
  13. alhamdulilah...masih sihat dan dpt beramal syukur...semuga allah berikan kesihatan yg baik buat bonda akk...
    baru blk jumpa bonda minggu lepas wlpun sebentar..

    ReplyDelete
  14. Che NamNam..
    org tua selalu jd cntoh pd org muda dr segi penjgaan ksihatan dan amalan harian mereka..

    ReplyDelete
  15. salmi..
    inayaallah..Amiin.

    ReplyDelete
  16. zures..
    Takdpt nak bayangkan camna..klau mak dah takde.dah berusia ni memang rasa rindu nak dekat dng mak..tapi mak tak betah nak tinggal dirmh anak2.Setiapkali jumpa mak..walau sekejap..seronok klau dpt wujudkan "masa yg berkualiti" bersama dia.

    ReplyDelete
  17. matjoe..
    bila tetiba teringat mak..selalu akak ingatkan memori indah bersamanya.

    ReplyDelete
  18. Azlina..
    Alhamdhulillah lina..mak akak masih boleh menguruskan diri sendiri..walaupun sedikit uzur.
    Mak lina..masih kuat dan sihat..dan bahagia menguruskan anak-anaknya.

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..