*

Thursday, 31 March 2011

dua dunia berbeza

Walaupun dunia mu sama dengan duniaku..tapi cara kita menguruskan dunia kita agak berbeza..


Dunia kita sangat berbeza..menyebabkan tiada keserasian untuk bersama...
Aku bercakap bahasa ayam..kamu bercakap bahasa itik, manakan sama kan..
Ada masa aku suka duduk sendiri...tapi kamu seolah happy go lucky..
Bila masa aku ada masa untuk melayan kerenah mu..sedangkan kerenah ku pun kamu tidak tahu..
Langkah mu jauh kehadapan..sedangkan aku statik disini dan mungkin undur kebelakang..
Pada mu kehidupan harus ada hiburan..pada ku..ada atau tiada, tiada apa bezanya..
Siang mu memburu kerjaya..aku pula di ulit leka yang tiada kesudahannya..
malam mu tentu lena di buai mimpi indah belaka..aku pula asal tiga suku malam saja terjaga..sebab sudah terbiasa..
Dan paginya.. kau terburu lagi seperti biasa..aku leka lagi diatas sejadah yang semakin di mamah usia..
dan banyak lagi yang membezakan kita..








8 comments :

  1. Nice.karya original ek?

    ReplyDelete
  2. matjoe..
    tetiba idea dtg..taip aje laa..

    ReplyDelete
  3. kak yon inilah yg terluah takala hatimu berbisik...

    di doakan semuga sentiasa berada di dalam rahmat dan kasih sayang allah selalu hendaknya...

    ReplyDelete
  4. di kala internet mu laju berdesup
    aku pula terkial-kial macam siput

    hahaha

    ReplyDelete
  5. lina..
    bisikan hati tak siapa pun peduli..
    luahan kata2..kut ada yang terasa..

    ReplyDelete
  6. tehr..
    siput masak lemak ngan batang keladi sedap woo. leka menyedutnya..hihihi

    ReplyDelete
  7. kak rose sentimental la pulak....setiap org punya dunia yg berbeza tp punya arah yg sama.

    ReplyDelete
  8. sesekali kena sentimental..hihih
    ya..kita ke satu arah yang sama..yg kekal abadi.

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..