*

Tuesday, 15 March 2011

dialog kanak-kanak

Salam..
Baru bersemangat nak update blog setelah semua permasaalahan dilupakan. Kesihatan pun tak berapa nak mengizinkan..
Beginilah ketentuan hidup..ada masanya kita gembira ..ada ketikanya kita berduka. Suka duka...susah senang..silih berganti mewarnai kehidupan ini..
Kali ini akak nak mulakan dengan cerita yg agak lucu sikit..
Seperti biasa pepagi..sebelum menjemur pakaian, akak akan mengemas dan mencabut rumput di halaman rumah..
Hari ini jiran akak lambat pergi kerja kot. Jadi riuh lah anak-anaknya bersembang sesama mereka. Di sebalik dinding batu pagar rumah..akak terdengar dialog dua beradik ni bersembang..

gmbr cik google punya

Kakak : adik! semalam kakak nampak kucing tu bergaduh!
adik : huh!  apaa?
kakak : ye.. kakak nampak..kucing tu gadoh ! kucing jantan tu..buat kucing betina..kesian dia!!
adik : huh!...( blurr agaknya )
kakak : iye..kucing tu..( camni..camtu..hihih..malu nak sebut satu-satu.. )
ayah : amboi!! banyak nya cerita..sudah!..masuk kereta!!
hehehehe...akak senyum sorang-sorang...

pssst..agaknya ini ke.."pendidikan awal s**" utk kanak-kanak ?

8 comments :

  1. kadang2 klu kaka meya tanya pasal apa binatang tu duk atas satu lagi ... munna tak tahu nak jawab apa...

    ReplyDelete
  2. Adoi..kadang2 kita sebagai mak ni susah nak jawab...tapi tak jawab serba salah pulak jadinyakan..

    ReplyDelete
  3. Munna..
    akak dulu masa anak kecik2..klau diarang tanya..akak jawap..jgn tengok..nnti sakit mata.hihihi..
    jwpan spontan yg tak ligik..heheh

    ReplyDelete
  4. zures..
    walau apa pun jawapan kita..kanak-kanak faham sendiri perlakuan itu.cuma tak reti nak melahirkan apa yg mereka paham.

    ReplyDelete
  5. hehe.. cerita yg bersahaja.. tp santai n kelakar..:)

    ReplyDelete
  6. sang gOomal..
    ngee..;)

    ReplyDelete
  7. apasal kucing dan semua2 yang lain bergaduh?
    kalau tak gaduh tak boleh ke?

    ReplyDelete
  8. tehr..
    dah ditentukan suruh bergaduh..nak buat camna..hehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..