*

Wednesday, 2 February 2011

bangkit santan

Salam..
Hari ahad lepas..biasalah hujung minggukan..ramai orang buat majlis kenduri kahwin. Dalam banyak2 majlis yang akak pergi..ada satu rumah yang menghidangkan berbagai jenis makanan tradisional. Salah satunya ialah kueh bangkit santan yang memang menjadi kegemaran akak.
 fullamak!..punyalah wangi dan rapuh..letak aje kat dalam mulut..terus cair.. hampir separuh balang laa akak n papa bedal. ish..ish..ish..buruk makan betul!!!

17 comments :

  1. miss..feveret akak..:)

    ReplyDelete
  2. salam kakyon
    selera orang lama..saya pun suka

    ReplyDelete
  3. wslm aton..
    kita kan sekapal ton..:D

    ReplyDelete
  4. oh....kih bangkit ke name mende ni....hehehe :D

    ReplyDelete
  5. siti..
    org dulu2 pangil kueh bangkit..:D

    ReplyDelete
  6. sgt suka dgn biskut ni..
    tp kdg2 manis sgt, sy suka yg rasanya manis2 buah je..

    ReplyDelete
  7. lagi sedap kita buah sendiri....boleh bubuh secukup rasa.heee..


    # # mark zuckerberg berjumpa kembar jesse eisenberg !# #

    ReplyDelete
  8. sedap tu..jarang ada org letak waktu kenduri..

    ReplyDelete
  9. amri..
    yg ini sesdap rasa..pandai org yang membuatnya.

    ReplyDelete
  10. mesticun..
    nak buat tak pandai..

    ReplyDelete
  11. siti..
    memang jarang ada.tapi tuan rmh ni bermurah hati menjamu kueh tradisional dimajlis perkahwinan anaknya.

    ReplyDelete
  12. bila baca ayat wangi dan rapuh tu, sedapnya..rasa nak makan jugak.
    kat kelantan saya tak jumpa lagi kueh ni..takpun saya memang tak kenai
    he he.

    ReplyDelete
  13. hafzan..
    rasanya kueh ni banyak ada di jual kat luar. cuma bentuk dan raanya lain sikit.yang ini tuanrmh buat sndiri kut..rasanya memang marbeles..yummy..yummy.

    ReplyDelete
  14. Salam..

    Ustaz Love suka makan kuih bangkit ni.. sama ke kuih bangkit dgn kuih bakar dan kuih bakul?

    ReplyDelete
  15. w'slm ustaz..
    sebelah muar..panggil kuih bangkit.sebelah pantai timur ada yg panggil kuih bakar.ini bukan kuih bakul..

    ReplyDelete
  16. uit sedap kuih nih
    kuih bangkit bukan bangun ke..hehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..