*

Sunday, 23 January 2011

jalan jalan..saja nak makan

Salam..
Banyak perkara sudah di selesaikan hari ini..termasuklah perkara-perkara peribadi yang tertanggoh. Tidaklah payah akak nak ceritakan semuanya disini..cukuplah setakat kata..akak telah melaksanakan tutuntan sebagai ahli masyarakat dan juga sebagai seorang muslim.

Sebenarnya..dah lama berjanji dengan Aton nak makan sate kerang di Tanjung Karang. Kebetulannya urusan akak hari ini menghala kesana, akak pun menalipon Aton..ajak berjumpa. Biasalah member blogkan..dalam kesibukannya..Aton tetap meluangkan masanya untuk berjumpa.
Kami borak-borak santai..sambil menikmati hidangan sate kerang, sate paru, soto dan ABC. Sedap masakan di situ..terutamanya sate kerang. 


Tetiba terkenang arwah abah en.papa. Arwah dulu memang menjual sate kerang. Sate kerangnya sangat sedap dan laris..sampai tak cukup kakitangan nak membuatnya.Sate-sate tersebut di hantar ke restoran dan kedai makan di sekitar rumahnya di pekan Kuala Selangor. Masa itu arwah abah tinggal di quartes feri Kuala Selangor.Teringat kalau kami balik ke Kuala selangor, kalau semua sate-sate abah dah dihantar ke kedai, sanggup abah kekedai semula..mengambil semula sate kerang tu..untuk dihidangkan kepada kami. Kalau diingat-ingat..memang rasa terharu..huhuhu

Lepas makan, sebelum balik bungkus lagi 50 cucuk..buat ole-ole..untuk oya kat rumah. Pertama kali oya makan..dia kata sedap. Jawabnya ada siaran ulangan laa nanti hujung minggu nie..hehe


12 comments :

  1. salam kak..
    seronoknya dapat berjumpa dengan akk semalam..
    suka saya dengar akk kata sate tu sedap, lain masa kalau datang lagi boleh cuba gerai sebelah tu pula..mana la tau lebih sedap ye kak..

    ReplyDelete
  2. w'slm Ton..
    memang sedap laa Ton.nnti nak mkn kt gerai lain plak.

    tapi abang kata.. kat gerai tu sambal dia sedap..mcm masakan akak..ahaks

    ReplyDelete
  3. singgah sini jalan2. wah uniknya sate. baru ni tau ada sate kerang ;) bila ntah dpt cuba

    ReplyDelete
  4. wah kak. meriahnya aktiviti. mewahnya makan. hihi ..

    ReplyDelete
  5. utk rm30 tu just bank in to my cimb account. sy ada email kat rose7464@gmail.com guna gmail saya, sy dah shorlist pemenang utk sponsor pilih.

    ReplyDelete
  6. nur..
    harus cuba nur..rasa sekali nak lagi..:)

    ReplyDelete
  7. kakchik minggu ni penuh aturcara..hehe

    ReplyDelete
  8. ok mat..nnti kak bankinkan ye.

    ReplyDelete
  9. kak...
    first time jumpe sate kerang..
    ada jakun sikit hihihi!!
    mmg mudah dpt kt pekan tanjung karang eh??
    atau kedai tertentu??

    ReplyDelete
  10. kakngah..
    yer ke kakngah.mmng ramai yg tak tahu lagi.rasanya org sebelah sana aje yg tahu.
    mmg ada banyak gerai jual setiap hari minggu, pagi smpi mlm. gerai depan pasaraya bilion.kakngah dtg awal sikit..takut petang dah habis.selamat menjamu selera kakngah..:)

    ReplyDelete
  11. mesti sedapkan. bese sate ayam n sate daging je...:)

    ReplyDelete
  12. sedap azzey..
    bila tingat terus trlioq..
    sate paru pun ada..:)

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..