*

Friday, 21 January 2011

apa ada pada jenama..

Salam..
Sesaja la tu..dia buat-buat lupa... nak menguji sejauh mana kesabaran yang ada. Bukan dia tak tahu yang jenama tu sudah jadi kebiasaan mesti ada. Kalau takde rasa serba tak kena. Rasa tak selesa nak guna jenama lain..hendakkan dia juga. Macam-macam rupa dan rasa ada kat luar sana..tapi tak nak mencuba..nak yang ini juga..


kenapa ye? sebab ia jenama lama..dah sinonim dengan namanya. Walaupun jenama lain, namanya yang di sebut juga..
Sanggup pergi kekedai semula..semata-mata nak menukar benda yang tak berapa penting, tapi penting sebenarnya..kerana apa? kerana jenamanya..

14 comments :

  1. sebab pergi JJ(Jaya Jusco)..
    why jj? sbb jenama JJ better than kedai runcit..
    hehe

    ReplyDelete
  2. Itulah setia namanya....

    ReplyDelete
  3. kat sabah orang tak guna pkataan 'ubat gigi'... tapi kami guna pkataan 'colgate' untuk semua jenis ubat gigi..hahaha

    ReplyDelete
  4. xcyber..
    hanya jauhari yg mengenal ma'nikam..
    tapi johari tak kenal maniam..hehhe. gurau2 aje ye..

    ReplyDelete
  5. Arizakiah..
    pernah juga curang..hihi

    ReplyDelete
  6. suichi..
    'jenama' dah melekat kat hati sanubari.akak pun guna perkataan 'colgate' ganti 'ubat gigi'
    - gigi tak sakit..kenapa nak kasi ubat..heheh

    ReplyDelete
  7. akak, kita sama. setia pada yg 1. walau cuba berlaku curang, akhirnya tetap pulang ke ganggang. Haha ..

    ReplyDelete
  8. kalau sudah serasi... mmg agak sukar utk kita cari yg lain... kecuali tiada pilihan....

    ReplyDelete
  9. jenama memang penting... sebagai identiti juga..

    ReplyDelete
  10. kakchik..
    ibarat sireh pulang ke gaganglah ye..

    ReplyDelete
  11. amy..
    betul tu amy.ada banyak pilihan sebenarnya..;)

    ReplyDelete
  12. mira..
    betapa susahnya..ambil masa bertahun2 nak dapatkan tittle 'jenama'kan?

    ReplyDelete
  13. tapi yang satu ni...saya memang dah tukarlah kak yon..


    dulu heboh dengan Dynamo, bila Jenama yang lain pun keluar saya pun tukar.. lepas tu tukar lagi ke jenis serbuk pulak... sebab sesuai untuk indoor. Terpaksa jemur di porch bila pergi kerja..
    Itulah TOP ! pilihan saya sekarang..

    hehehe..

    ReplyDelete
  14. jenama 'TOP' mmng top.akak pun guna.
    bijak compny tu guna prkataan top utk jenama dia.secara tak langsung bila org sebut top akan ingat sabun basuh yg tak meninggalkan bahu hapak..hehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..