*

Sunday, 9 January 2011

AJL25 dan cirit birit

Salam...
Dari malam semalam lagi perut ini  meragam. Asik nak ke t****s aje. Mungkin tersalah makan agaknya. Jemputan kenduri banyak. Makan pun sedap aje dan kita pun tak tahu yang makanan tu mungkin dah tercemar..
Sambil-sambil tengok AJL ni..dah berapa kali ke situ. Asik nak terkucil aje..hehehe. tak boleh jadi ni..sesuatu harus di buat..ubat apa nak makan ? nak pergi klinik? eleh..sikit punya hal! takyahlah..membuang duit aje!




Akak nak cuba petua mak akaklah..bila cirit birit dia buat cara ni..
Ambil segengam beras..basuh dan toskan dalam tapis. lepas tu sangan dalam kuali ( goreng tidak berminyak) hingga beras jadi separoh hangus...
Masukan dalam mug atau kole atau teko..pastu tuangkan air panas dan biarkan selama 10 minit. Minumlah berulang kali..kalau tak cukup air..boleh tambah airlagi.. hingga air jadi jernih. Akak suka tambah gula ..sedap sikit..

Psst..juara lagu kali ini cam tak besh aje! yelah selera orang mudakan! lagu yang akak suka cuma " ku ada kamu " nyanyian Adira..

4 comments :

  1. tak yah tengok pun tak pe, kak. tak leh lwn dulu2 jugak.

    ReplyDelete
  2. kakchik..tv dah terbukak..tengok ajelah..hehe
    Suka tengok siti..mmng tiada tandingnya..

    ReplyDelete
  3. petua sakit perut..nanti bole cube...makasih sbb kongsi

    ReplyDelete
  4. petua sakit perut..nanti bole cube...makasih sbb kongsi

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..