*

Sunday, 12 December 2010

kosong dan sunyi..

Setiap pagi selalu fikir..dah bangun ke belum?  pergi kerja ke tidak hari ini? setiap petang pikir..hari ini  balik cepat ke lambat..ada xtvt ke tidak? bila malam pulak..fikir dia dah/nak makan kat rumah ke tidak? kalau berjauhan..fikir kan pulak..apa yang dia makan kat rumah? itulah yang ada difikiran  selama ini. Setiap dua hari sekali pulak fikir..ohh..hari ini nak basuhkan baju untuk dia....
 
Tapi sekarang..dah tak payah fikir lagi. tiada lagi bunyi desiran air paip waktu pagi..tiada lagi bunyi kuakkan pintu bilik..tiada lagi huluran tangan berjabat salam dan ciuman dipipi..tiada lagi deruman bunyi sekuter hitam dan ucapan babai... Semuanya berubah dalam sekelip mata. Tiba-tiba aje.. fikiran jadi kosong. sunyinya..
 
Betul lah apa orang kata..semangkin kita tua..kehidupan kita semangkin sunyi. Sunyi sebab takde apa yang nak di fikir lagi. Waktu inilah..baru terkenang..seronoknya masa mereka masih kecil dulu. Kita sentiasa sibuk dengan urusan dan menguruskan xtvt mereka..tak pernah pun rasa sunyi..
 
 
 

11 comments :

  1. tetiba bial baca n3 ni teringat kat nenek.. sungguh sunyi..
    ALL IN ONE

    ReplyDelete
  2. bila anak2 dah kawin beranak-pinak lagi sunyi. waktu tu seolah-olah kita nak balik semula seperti zaman kanak-kanak.

    ReplyDelete
  3. salam kak yon.....

    sedih pulak baca statement kak yon kali ni..... semoga kak yon tabah jalani hari2 yg mendatang....

    amy lak anak sorang jer... siang mlm doa amy sebagai ibu... semoga dipanjangkn usia kami semua agar dapat melihat anak yg sorang ni membesar jadi org berguna di dunia juga akhirat..... insyaAllah...

    ReplyDelete
  4. singgah balas..
    :)

    http://devilviernes.blogspot.com/2010/12/hindustani-hei-hindustan-d.html

    ReplyDelete
  5. salam

    memang bila tgk org yang berumur nie terasa kesian sebab mesti dorang sunyi
    harapkan anak dan cucu jew jd hiburan

    ReplyDelete
  6. kadang2 sunyi best juga.,.
    tempoh bertenang

    ReplyDelete
  7. akak, sunyi2 tu kolling2 arr ella. sedih lak ella bca n3 ni kak.

    ReplyDelete
  8. huhu... sy kena enjoy bebetul moment nih.. nanti² mesti sy akan melalui saat² sy rasa camni..
    tq sis following my blog...

    ReplyDelete
  9. suatu masa nanti kita juga akan meniti hari tua kita kelak... Dari situ lah kita akan terkenang, alangkah ruginya aku muda2 dulu tak buat itu ini sana sini...
    Marilah kita dengan tenaga muda dan peluang yang ada, ambil segala kesempatan yang boleh dijadikan kenangan dan senyuman di masa tua kelak.. Jommm..

    ReplyDelete
  10. teringat pulak kat mak
    dah hampir seminggu tak jenguk mak

    sememangnya semakin tua kita akan semakin sunyi dari segala aktiviti dunia

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..