22.12.10

hilangkan panas badan bayi

Adakalanya..kita rasa susah hati bila baby kita demam dan selepas dibawa berjumpa doktor dan di beri makan ubat  tidak juga semboh..
Cubalah  petua ini..manalah tau kut-kut mujarab..

Caranya..ambil beberapa helai daun bunga raya, di tumbuk dengan sedikit jintan putih, direnam di dalam air asam jawa, kemudian di letakkan di atas dahi / kepala bayi yang demam. Biarkan hingga bahan itu kering. Lakukan tiga kalil sehari. Insya-Allah, panas badan bayi akan hilang.
Kalau tak baik jugak..bawak aje kehospital. manalah tau kut-kut kena denggi
Sebut pasal denggi..kakyon ada jual herba penaw demam denggi. Insya-Allah..ramai yang dah cuba..cepat pulih.

10 comments:

  1. salam

    Tq Info nie
    Leh digunapakai bila saya ada baby :)

    ReplyDelete
  2. Tak de pokok bunga raya lah kak ...huhu..


    Saya biasa perah air ngan asam jawa aje... insyaAllah kurang panasnya.

    ReplyDelete
  3. hasanah saya tu lately suka sangat mintak sy petik bunga raya kt taman mainan, kadang suruh yg petik yg kat rumah orang punya.

    kak rose, harap sudi luangkan masa utk joint contest saya:

    CONTEST AZAM 2011

    terima kasih

    ReplyDelete
  4. tak tau bila nak dapat baby lagi
    orang dewasa macaman? boleh guna gak ke?

    ReplyDelete
  5. w'slm dia..
    ingat ptua nenek ye..:)

    ReplyDelete
  6. azrina..
    air asam jawa pun boleh. pandai orang dulu2 mengunakan bahan yang sedia ada di rumah untuk merawat penyakit yg ringan2 kan!jimat duit..hehe

    ReplyDelete
  7. matjoe..
    Terimakasih sudi main-main kat laman akak nie.:)
    matjoe boleh hadiahkan sepokok bunga raya pd Hasanah..
    akak tak pandai nak join contest. akak jadi penaja aje boleh?

    ReplyDelete
  8. tehr..
    org dewasa pun boleh.boleh juga buat rawatan melebatkan rambut.

    ReplyDelete
  9. ok, jadi sponsor pon boleh

    ReplyDelete
  10. ok matjoe.. kak dah tulis kt ruang komen matjoe ye..

    ReplyDelete

lihat yang lain..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...