*

Wednesday, 10 November 2010

Kenapalah taknak bayar hutang

Memang geram sangat dengan orang yang mungkir janji ni. Janji cukup bulan..sampai dah habis bulan. Bulan baru dah timbul dah nak sampai cukup bulan lagi...apara mana janji? akak geram tau..orang selalu ambil kesempatan di atas tak kisahnya akak. Mentang akak ni buat tak kisah..kau orang nak pijak kepala akak eh?
Akak tengok kau bergaya sakan..rumah kau berhias bagai nak rak..takkan hutang pun  kau tak bolih bayar! Bukan banyak sangat! kau tak pikir ke..duit yang kau guna setiap bulan tu duit orang. Kalau orang tu tak izin dan tak redha..kau yang akan dapat sahamnya..



Masuk yang ini.. orang ke 3 mainkan akak. Orang pertama dah settle ...  Alhamdhulillah. Orang kedua si Ayu..yang duduk di MENTARI COURT SUNWAY Subang Jaya..ala tepi Highway kat jambatan Motorola tu. Alamat penuh akak ada..saja tak nak publish. Kisahnya ada kat sini. Sampai tutup talipon..tukar talipon la tu gamaknya. Bolih caya ke..bila  akak dapat call dia..dia kata dah bayar..dah masukan duit kat maybank. Hari2 akak chek duit kat bank online..duit orang lain adalah.. takde pulak jumlah duit dari dia. Bila tanya masuk maybank mana..nnti suruh anak akak checkkan..dia kerja kat maybank. Apa jawabnya..Oooh..tak tahu pulak..sbb saya suruh jiran saya masukan...pastu bila call lagi.. jawab tipon tu..talian yang anda hubungi telah di tamatkan perkhidmatannya...
Nasib baik tipon tu tak kata..orang yang anda hubungi telah di tamatkan riwayatnya..
Akak bukan saja nak bagi hutang tau..

10 comments :

  1. emm..notami pon menyampah gak kakrose kat org yg mcm ni..masa mintak hutang bkn men lg merayu..lps dah dpt duit, ble org nak kutip hutang,kita pulak yg dimarahnye..kata x prcaya kat dia la..dia kata kita x caya dia leh bayar hutang la..kalo dah tau diri tu leh bayar hutang,bayar la! jgn ckp lak..emo lak kat cni..hehe..

    ntah la..mcm2 org skrg ni..bg pd yg kita dah btui2 prcaya jer..

    ReplyDelete
  2. notami..akak dah tak caya lagi dah. org tu nmpk baik ke..
    kekadang kita ni lembut hati..tengok org baik dan pandai janji2 ni..

    ReplyDelete
  3. Hai Kak Rose, first time datang sini...
    Memang sakit hati kalau kena begitu tapi nak buat macam mana kan...Sabar saja lah. Sekurang-kurangnya kita lebih berhati-hati di masa depan...

    ReplyDelete
  4. ohoho...kesabaran suda melebihi batas..heheh

    ReplyDelete
  5. kak .. kita jadi AhLong jom!! Hehe ..

    ReplyDelete
  6. salam..

    ni pun satu penyakit..penyakit x nak bayar hutang..masa nak pinjam alahai..bukan main lagi...lembut gigi daripada lidah...tapi ..time nak bayar hutang.....ishh..mcm kita pula yg berhutang kat dia..

    tak patut 2x

    mohon follow ur blog

    ReplyDelete
  7. betulla.. geram kan kalau org jnes tu.. kalau dah berkurun tepakse la halalkan.. sikit2 xpe.. kalau juta2 kene tuntut balik
    ALL IN ONE

    ReplyDelete
  8. sabar akak..tp kalo ciktom pun hangin ngan org camni..

    ReplyDelete
  9. semuanya mencabar kesabaran
    sabar... sabar...

    ReplyDelete
  10. kalau dak degil hutang ngan orang,kalau boleh nak settle cepat2..xnak orang ckp buruk kt kite..
    1 lagi..takot nanti dibiar lame2 jadi lupe,nanti akhirat susah pulak..hhuhu

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..