*

Wednesday, 17 November 2010

komplen

Kalau takde komplen..bermakna  bagus ke?
tak semestinya kan! sebab..kekadang orang malas nak komplen..walau perkhidmatan yang di berikan tak memuaskan hati...

Kalau komplen pulak ..dikatakan cerewet !
cerewetke kita..kalau kita rasa tak puas hati dengan perkhidmatan yang kita dah bayar?
Susah ekk..nak meningkatkan tahap cara pemikiran orang kita..


gambar hiasan saja..tenpayaki salmon makan kat Jusco



Kisahnya..akak singgah makan kat dengkel, dlm perjalanan balik dari seremban. makan nasi campur..lauk ikan dan sayur aje. Bila mula menjamah makanan..akak dah  rasa lain macam aje. ingatkan tekak akak yang rasa lain..bila suruh papa rasa..dia pun kata .haah rasa macam nak basi..

Akak pun bawak pinggan nasi tu ke kaunter..bagitau yang sayur tu dah basi. Bukan nak mintak ganti ke hapeke..maaf selera dah tertutup! cuma nak beritahu..supaya dia tak jual kat orang lain sayur lemak yang dah basi tu..
Tahu apa dia jawab.. yeker kak? baru tadi orang tu makan..dia tak kata apa pun!
akak sabo ajelah.. macamlah akak ni yang cerewet dan suka komplen..huhu..

3 comments :

  1. susah idup ni lau asyik nk puaskan ati org je..huhu...

    ReplyDelete
  2. kak yon ,,, favorite dinda ni. hehe ..

    ReplyDelete
  3. Sedapnya...aihh perut tengah lapar ni

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..