*

Thursday, 21 October 2010

pandang sebelah mata

Apalah punya bangang/begong ke budak maybank sorang ni. Macamlah akak ni tak pernah berurusan dengan bank..nak perlekeh-lekehkan akak plak. Jangan tengok orang sebelah mata tau!! dan jangan tengok kulit buku aje..baca dulu isinya!!. Jangan kau tengok akak ni pakai sempoi aje..macam nenek ( memang nenek pun..heheh ) kau ingat akak ni tak uptodate macam kau. ntah-ntah..akak ni lebih uptodate dari kau!!( perasaaaan kejap )
Kalau kau malas nak kerja jadi pelayan pelanggan..kau berhenti aje kerja..duduk rumah. Layan anak kau dulu..dah lulus baru boleh kerja balik. Dah namanya kerja jadi pelayan pelanggan..kau layan ajelah pelanggan kau. Jangan banyak songgeh. Jangan banyak sangat tanya soklan yang tak berkaitan. kalau akak jadi boss kau..dah lama akak tukarkan kau kat bahagian..............
Adake patut..masa akak duduk depan dia, dia leka ngadap PC...buat kerjalah kut.
- puan tunggu kejap ye!
 * ye................:-)....................
- puan tunggu kejap ye ............
* yeeeek!..........: (
 ...............................
- ye puan ada apa?"
* akak nak bukak karen akaun under kompeni...boleh tak akak sendiri jadi interducernya?"

- boleh! akaun akak pesenol ke kompeni ?
* pesenal ! hulur IC kat dia.....

- kenapa akak nak bukak akaun kat sini? ada masaalah jauh dan dekat ke? ni kompeni baru ye ? mana lagi 2 orang ahli kompeni ni ? akak meniaga ape?
( siap baca semua jenis perniagaan yang tertulis dalam BR tu.. bla..bla..bla? susah akak nak jawab soklan yg tak brkaitan. soklan dia tu.. macam seolah2 akak ni nak memanipulasikan nama ahli yang 2 orang itu.Last sekali bebelan dia..sekarang ni banyak berlaku..orang salah guna nama orang lain. Bukak akaun.. share holder tak di beritahu..nanti bila ada masaalah..susah. Pastu ..cara dia pandang akak..macamlah akak ni..apa ntah! tak caya kut..yg makcik ni ada/nak buat biz..
Astaghfirullah..cik kak oii!..orang datang sini nak bukak akaun! boleh ke idak! bukan nak dengar bebelan awak!! )
* 2 orang ahli tu..anak2 akak aje. tak jadi masaalah kalau nak panggil diaorg.

- saya nak reserch dulu akaun akak..ambik masa 3 hari !
* 3 hari? nak reserch kat mana? Kat HQ ke? ( karen akaun akak memang kat HQ)

- haah..
* takpelah..kalau macam tu..lebih baik akak pergi sana..bukak aje kat sana! tujuan akak nak bukak akaun kat sini senang.. dekat dengan rumah. kalau kat HQ tu jauh..paking pun susah ! tadi..adik pun ada tanya kan.. masaalah jauh dan dekat..

- buat muka bodoh-bodoh alang..
* buat muka samseng...heheh

Bukan ke senang..kalau kata aje..
"akak boleh/takboleh bukak akaun kat sini..pergi terus ke HQ."
Taklah akak ni membuang masa..ngadap muka dia..pastu takde keputusan. ngadap laptop kat rmh lagi bes..heheh

8 comments :

  1. akak, bagi dia topeng zoro 1, kasik tutup 1 mata. Hehe ..

    ReplyDelete
  2. salam kak...

    byk songeh pulak dia...terus trg kan senang...

    Recent Post "Project Batal…Window Live Writer…"

    ReplyDelete
  3. kalau ella ada tadi..harus kita gi belikan tuk dia.kalau ada kuda kayu pun boleh belikan sekali..heheh

    ReplyDelete
  4. Syamila..
    senangnya kalau berurusan dengan orang yang ringkas cepat..tak banyak songeh..

    nama ni sinonim dgn akak..:)

    ReplyDelete
  5. ha..ha..ha..kenapa nak marah ni kak yon..

    insyallah memang cadang nak gi ke shah alam minggu ni. nak hantar kukis kat customer..ada hal apa..jemputan kawin ker

    ReplyDelete
  6. hahaha..sejak semenjak ni..darah mengelegak aje..hehe

    lambat lagi majlis kawinnya.

    jom turun petang rabu ni..kita kumpul2..

    ReplyDelete
  7. nek, kasi penampau tawau jer kt org hawau mcm tuh.... ikan kurau btui ah...hiisshhh!!!!

    ReplyDelete
  8. walaupun nenek ni ada darah tinggi..tahap kesabauwan masih boleh di kawal..
    kalau budak muda..dia tak berani kut.tak pasal2 kang kena penampau tawau..hehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..