*

Thursday, 21 October 2010

pandang dengan senyuman

.....jom! kita ke CIMB.

- assalamalaikum cik..
* mu'alaikumsalam..

 - ada apa2 yang boleh saya bantu..
* acik nak bukak akaun kompeni la..( taklah ensem sangat..tapi berbudi bahasa..hehe)

- ok..acik terus jumpa puan faizah..kat bilik ujung tu..( tunjuk dengan ibu jari..sopan betul budak ni. Baru sedap hati makcik ni..terus cair )
* mekasih dik..

Ramainya orang menunggu..
tak pakai no pun...pandai2 agak.. ikut giliran tst..
tak samapi 20 minit..dah sampai giliran..

- puan isi lengkap semua borang ni..lepas tu bagi saya semula. ahli semua kena hadir. interducer sekali..
* mereka semua ada disini puan..

Cepatnya puan ni buat kerja. cekap, cergas, pantas. Kalau akak boss dia..sah2 memang akak bagi dia bonus 12 bulan gaji. Nak naik kan pangkat tak boleh..nanti dia jadi boss akak pulak..heheh

- Ok..dah siap puan. Puan tunggu 3 hari..nanti kami bagi jawapan. kami akan call puan lah.
* Ok..terimakasih puan. ( senang hati makcik mendengonya )

   tak sampai setengah jam.. selesai urusan..kan senang.


-

6 comments :

  1. lucu juga ya bahasanya..
    salam sastra

    ReplyDelete
  2. akak bukan pakar sastra..pakai bahasa pasar aje..

    ReplyDelete
  3. kenkadang tu ada gak yang nyombong tak tentu pasal ...ikut mood meke kot...

    ReplyDelete
  4. macam ni le khidmat yg kita mau
    senang je kan?

    ReplyDelete
  5. mama..ikut mood diaorang aje..

    ReplyDelete
  6. betul tu tehr..
    bagi aje org muda buat kerja..cpt skit..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..