*

Tuesday, 5 October 2010

jawapan teka gambar

Salam teman-teman blogger yang rajin berkunjung ke pangkin nenek ni..
Terasa rindu sangat..sebab dah lama tak duduk kat  pangkin. Sejak kebelakangan ini..akak agak sibuk sikit..keluar pagi balik petang. Bila malam dah letih..nak berblogwalking pun tak sempat..inikan pulak nak buat n3.Kalau ada kesempatan pun..akak blogwalking balas kunjungan kawan-kawan. Itu pun kalau ada jejak..kalau takde..kak tak dapat nak balas balik..sebab kak ni tak pandai nak tengok2 tempat lain..pandai tengok jejak kat shoutbox aje. Perkara wajib buat dulu..tak nak berhutang..heheh

Ini n3 tertanggoh. Sepatutnya buat pada hari minggu. Disebabkan masaalah akak tak sempat..malam ini akak nak umumkan pemenang pada n3  "main ringan-ringan " iaitu teka gambar. Ada empat orang teman akak yang cuba untuk meneka. Terimakasih kepada  Azzah8, kaknab ( maaf ye kaknab..akak tak dapat nak jejak kaknab..jadi tak boleh nak link kan. harap kaknab tinggalkan jejak kat Sb ye.), Idashazana dan Haszuraida Ishak kerana mencuba.
Azzah8 telah meneka dengan tepat..iaitu buah peria katak. Mesti azzah baca n3 akak yang lepas2 ekk. Terimakasih ye Azzah.
Hadiahnya cuma topup bernilai RM5 sahaja ye.Itu saja hadiah yang mampu untuk sigmen " main ringan-ringan "
Azzah nanti bagi no pon nye ye..
Nak tunjuk gambo penuh buah peria tu..cable camera ni pulak ntah mana2 agaknya..pueh den carik tak jumpo..sok2lah kalo dah jumpo..den tepek kek sini..

6 comments :

  1. buah peria katak? 1st time dengar ni kak yon..hihihi..

    ReplyDelete
  2. Kekanda syg.. dinda dtg sambil mkn agar-agar ijo. Jgn terliur lak ye. Hehe ..

    ReplyDelete
  3. Salam Kak Yon, topup ni tak kisah no apa ya? maxis ke? celcom ke? digi ke?

    ReplyDelete
  4. has,
    ada 2 jenis buah peria.ada yang besar panjang dan kecik pendek..yang kecik tu, akak panggil peria katak.Dikatakan.. kalau ada sesiapa terkena penyakit CHIKUNYiNYA..maaf betulke sebutan ni..minum air rebusan peria katak ini..insyaallah cepat sembuh..Wallahhuaklam.

    ReplyDelete
  5. ek ele..makan tak ajak.jgn kasi perabih tau..tinggalkan sikit utk kekanda.kalau tak kekanda majok..hehe

    ReplyDelete
  6. w'slm azzah,
    boleh..no apa2 pun tak kisah.kan akak ni juwey kad topup..hehhe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..