*

Monday, 11 October 2010

ada urusan ke JB part 6

...bersambung lagi pasal perjalanan seharian akak ke JB..
Saat mentari melabuhkan tirainya..
Dah nak senja ni ..radio KLASIK FM suka main lagu ala2 nostalgia gitu. Akak pun jarang dengar radio ..kecuali dlm kereta papa. Kalau dalam kereta akak, akak suka layan kalau tak HOT FM, ERA atau SURIA. Selalunya..senja2 kat rmh ngadap cik lappy atau ngadap tv..sementara nunggu solat maghrib.heheh. 
Hari ini layan Klasik FM dalam kete papa.
Tengah syoookkk di buai kenangan silam..heheh....tetiba kuar pulak lagu allahyarham Tan Sri Saloma. Lagu Madah Pujangga. bukan madah berhelah ye!
Macam tahu2 aje Dj radio tu  kuar kan lagu tu. Memang terimbau betulah..kenangan lalu akak...ekekekk
Senikata pun dah ingat2 lupa...seiring dengan usia..hihihi
Jom layan kenangan akak..hahah
Mata bertentang mata..
Lidah kelu untuk berkata..
Khayalan jauh mengembara..
Sejauh pandangan mata..
Bila tangan kau  genggam..
Beta lupa keliling alam..
hanya  nikmat yang terasa..
lahir dari jiwa ke jiwa..
Nafas ku hela..
Dengan sepuas-puas kalbu..
Kuntum bunga membawa rindu..
Langsung ku teringat padamu..
Kenangan pun menjelma..
Hanya kadar perintah waktu..
Adat muda menanggong rindu..
Demikian madah pujangga..
Syahdunya rasa hati..sesekali mengimbau kenangan bersama orang yang kita sayangi. Hargailah pasangan kita selagi masih ada hayat ini. Semuga Allah memberi kami hidayah dan kesihatan yang baik untuk kami meneruskan sisa2 hidup kami..ntah berapa lama lagi. Semuga liku2 kehidupan kami berlalu pergi bersama usia yang kami tinggalkan pergi..dan mengharapkan jalan di hadapan terbentang luas untuk kami tempohi bersama tanpa ada halangan sehingga hayat kami..InsyaAllah.....

4 comments :

  1. rasanya lagu lama2 dulu lagi best daripada lagu sekarang..huhu

    ReplyDelete
  2. yelah dik. org muda pun suka lagu lama2 ekk..

    ReplyDelete
  3. saya pun suka lagu2 lama... ada seni dan makna. lagu sekarang ni entah ape2 aje

    ReplyDelete
  4. tak banyak lagu2 baru yang sekali dengar..terus melekat dihati..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..