*

Tuesday, 21 September 2010

Kualiti atau Kuantiti

Baru semalam terfikir nak buat n3 pasal kualiti atau kuantiti. Rupanya bloger otai  En. Ben dah jadikan tajuk n3nya hari nie. Walaupun isi ceritanya tidak sama...tajuk tetap sama. Takpe kan En. Ben ?

Berbalik kepada tajuk itu..semalam Oya belikan akak sebotol jus mangosteen plus. Dia kata jus ini..sangat sesuai  diminum  orang seusia akak..untuk meningkatkan sistem imunity dalam badan.

Bukan jus  ini yang akak nak kisahkan..Tapi sikap oyah tu yang buat akak terharu sangat. Selalu saja ada buah tangan untuk akak dan papanya. Selalunya akak tak kisah sangat..kalau dia bagi/beli kan akak dan papanya  apa-apa barang..kami terima saja. Tapi semalam..lain pulak rasanya..sebab dia fikirkan tentang kesihatan akak dan papanya. " ibu ! ..adik belikan ibu jus ni..nanti minum sama-sama dengan papa ekk ! "
Jadi sebak pulak..sob..sob..

Alhamdhulillah..sebagai ibu/bapa..kita tak pernah nak minta apa-apa balasan dari anak. Kalau dapat anak yang ingat akan jasa kedua ibu bapanya...sebagai ibubapanya..tersangatlah bersyukur..kerana di kurniakan seorang anak yang tahu bersyukur dan membalas jasa kedua ibubapanya. Walaupun seorang..seperti ada ramai orang..Amiin.

3 comments :

  1. Kekanda ..

    Adinda pun penah buat n3 psl Quantity or Quality ni.

    Cuba la kekanda cari kat Arkib Bulan 5 adinda. hehe ..

    ReplyDelete
  2. sejuk perot kalu ada anak camgini kan..hihihi..peringatan utk diri sendiri..ngehehe.

    ReplyDelete
  3. baiklah adinda..
    nanti kekanda bertandang ke intana adinda..baca n3 dinda ye..hehhe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..