*

Thursday, 30 September 2010

Bercuti Sehari

Hujung-hujung tahun ni..macam biasalah...papa bizi sangat..
 Dah hujung-hujung usia ni..Allah limpahkan lagi rezeki..kami terima dengan rasa  bersyukur sangat..
Papa kata..ada rezeki jangan di tolak..walau pun sedikit..kita buat sedaya mampu. InsyaAllah..Allah akan tambah rezeki lagi..kalau kita buat dengan ikhlas..jangan bersungut..
 Disebabkan rezeki inilah..kita ada kerja..disebabkan kerja inilah..kita jadi sihat. Cuba kalau kita takde kerja..duduk saja2. Mesti macam2 penyakit singah kat badan kita. Kalau di fikir2 betul juga. Ramai kawan2 yang sebaya yang duduk rehat dah mula sakit sini sana..: (

Letih..kesian dia. Kalau papa bizi..akak pun bizi juga. Bukan senang jadi kopilot merangkap setiausaha sulit nie..hehehe...

Apa kata kita pergi bercuti..sehari pun jadilah!
boleh aje..
kemana?
kemana-mana ajelah!!..

Memula nak ke Swiss Garden..penuhlah pulak..hari biasa pun penuh. Kami ni jenis kalau nak bercuti tak merancang pun.. tergerak nak berjalan..terus pergi. Lainlah.. kalau bercuti anak beranak..kena rancang dulu. anak-anak semua berkerjakan..

kat Legend pun ok pe!




agak-agak kalau taknak mandi kat swemningpul ( sebutan cucu akak pada perkataan swimming ).boleh becanda di tepian pantai.sambil goling-goling atas pasir..hehhe

psst..rasa seronok menempoh usia emas ni..kalau kita sudah buat persediaan awal. Berakit-rakit kehulu..berenang-renang ketepian. Boleh tolong sambungkan ayat ini tak?

8 comments :

  1. rahmat yudhistira30/9/10 23:54

    seru bersama keluarga..

    ReplyDelete
  2. salam kak..ala2 honeymoon ye, bestnya.. saya dan suami pun suka bila bizi walaupun letih tapi kita rasa sihat, cuma skrg tak blh lg nak g bercuti bnyk halangannya tapi tak pe lah..saya bercuti rehat kat spa hehe

    ReplyDelete
  3. Wah .. ada gambar kekanda. Lepas rindu dinda. hehe ..

    ReplyDelete
  4. wah seronok! dah lama sy xcuti ni..rindu dah kat laut!

    ReplyDelete
  5. rahmat..terimakasih singgah kesini..

    ReplyDelete
  6. w'slm aton...
    bila bz kita leka..sedo2 dah nak habis tahun..
    wah! aton bukak spa ke?

    ReplyDelete
  7. ala adinda ni..tengok gambar watpe..
    tengok lifelah..hehe..

    ReplyDelete
  8. misya..
    hujung tahun ni..jom pakat2 gi mandi laut..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..