*

Wednesday, 7 July 2010

Investing, Living & Anything


Salam teman-teman bloger dan pengunjung semua..semuga hari ini lebih baik dari semalam..

Awal bulan june lepas, seorang kawan, Am datang bertandang kerumah ( kat rumah lama).Lama dia tak datang..maklum, sejak kami dah pindah rumah..sekali aje dapat berjumpa kawan-kawan kat rumah lama.Macam-macam topik kami bualkan..dari kisah politik kampung..sampai macamana nak jadi kaya..dan hidup senang bila dah tua nanti..
Dia bercerita pasal..ada seorang kawan dia..yang hidup senang lenang..walaupun dah bersara.Kehidupan suami isteri itu serba menjadi dan teratur.mereka tidak mengharapkan wang sumbangan wang dari anak-anak.Taklah macam sesetengah orang yang dah berusia..terpaksa menjaga cucu-cucu..demi mengharap sumbangan dari anak-anak.Kesian tau..rasa macam takde kebebasan pulak..dahlah masa muda-muda dulu penat menjaga/menguruskan anak-anak..dah tua jaga cucu-cucu pulak..eeeee...letih nengok!!

Berbalik pada cerita kawan Am tu..apa kerja dia buat ekk..banyak sangat duitnya? kita tak sabar nak tahu...Am kata..pernah tak dengar OD? Ha'ah pernah !..tapi tak tau nak buat camna...
Am seronok bercerita pasal OD...bla..bla..bla.....kita sengeh aje...nge..nge..nge..
Apa itu OD? ..baca kat sini.
Beberapa hari ini..kita suka lepak kat sini..terimakasih pada empunya blog..matjoe..

2 comments :

  1. salam kakrose...
    sorry psl tag tu, zana lupa la..
    akhir2 ni bz sedara mara dtg, nk jln2 blog kwn pun kekurangan masa.

    ReplyDelete
  2. w,slm zana,
    takpe pelan2 buatlah..
    seronok sedaramara dtg..taklah rasa sunyi duduk di perantaun..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..