*

Monday, 18 January 2010

frasa kehidupan

Salam dan selamat  malam..
Dah lama nak buat n3 ni..tapi tak berkesempatan..
Sejak kebelakangan ni kita kerap kali melakukan perkara-perkara yang boleh mengelikan hati kita sendiri.

Kejadian pertama..
Masa dalam perjalanan nak ke JB bulan lepas..kita nak ketandas.Bila sampai aje kat R&R..kita tergesa-gesa memakai kasut dan terus keluar dari kereta.Masa berjalan tu kita terasa tanah tu tinggi rendah..kenapa ye?kita agak macam gempa bumi aje...iye-iye kita mengimbangi badan kita supaya tak jatuh.Tapi dah tak tahan..kita teruskan juga ke tandas.Bila dah masuk tandas..baru perasan rupanya kita pakai kasut sebelah  bertumit..sebelah lagi leper.heheheheh..
*kita memang bawak kasut spare dan suka buka kasut dalam kereta..


kejadian kedua..
Kita nak pergi berlatih marhaban..dah terlambat sangat..tergesa-gesa terus sarung kasut dan jalan.Dalam perjalan terasa lain aje kaki ni..tapi buat tak kisah aje..tak terfikir pun akan berlaku lagi..kasut sebelah lain.sebelah lagi lain.sebab tak terasa tinggi rendah.Bila dah nak balik..cari kasut tak jumpa..ada sebelah aje.Puas mencari..ada sebelah lagi..tapi jenis lain pulak.Ah sarung ajelah..ehhhh..ngam2 aje..rupa-rupanya memang kasut kita..heheheh

kejadian ketiga..
Baru lepas lipat kain.Lipat sekali tuala dapur..dalam hati duk kata..tuala dapur nak letak atas peti ais..senang nak ambik bila nak guna nanti.Dalam fikiran pulak..duk pikir..nak cuci dalam peti ais tu..dah kotor.Apa yang kita buat ialah..kita terus simpan semua tuala dapur tu dalam petiais.Puas mencari merata-rata..tak jumpa..hahahahha...
bermulalah frasa kehidupan seterusnya..

6 comments :

  1. Salam Kak Rose....
    tergelak berguling-guling azzah baca n3 kali nih... sbb mcm pernah terjadi kat diri sendirik je...

    ReplyDelete
  2. Pasal kasut tu,Ida pun ada spare dlm kete satu tp setakat ni blm prnh lagi jd mcm Kak Rose.Hehehe....

    ReplyDelete
  3. W'salam nurazzah..
    mcm tulah kehidupan ye..heheh

    ReplyDelete
  4. ida..bahaya tu..hehhe..

    ReplyDelete
  5. salam kak yon....he..he...
    tu la ya...bila umur kite meningkat, sikit2 Allah swt tarik nikmatNya...saya pnh gak mcm tu...puas carik sepit rambut...siap marah anak kot dorg kelepet mak punya...rupa2nya mende tu ada dlm tgn kite...itu baru 40an...blm lg 50an...insaf kejap...masa muda tgh belajar dulu pun pnh gak...masa nk exam...bali nasi lemak letak dlm locker...puas cari sampai keblk air...punyala...tu sbb panic study lst minute...hee..pjg plak celoteh saya...sori ya kak...mmuahh
    -akmal hanim-

    ReplyDelete
  6. salam akmal..
    perkara macam ni memang terjadi bila umo dah makin banyak.kadang2 nak buat benda lain..tapi buat benda lain pulak.
    Rata2 kawan yg sebaya kakyon ada pengalaman yg sama cam kakyon.Kisah macam inilah yg jadi bahan gelak tawa bila jumpa..hehehe

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..