*

Thursday, 5 November 2009

Yardley

Salam semua..semuga kawan-kawan dalam keadaan sihat dan gembira..
Nak sambung kisah..hunting di kedai apek..kat Tanjung Karang hari tu..
Kedai apek tu memang kedai lama.Entah dah berapa keturunan agaknya.Banyak betul barang2 lama ada kat situ.Pinggan mangkok lama..adalah seketul dua..sejenis dua..hehehe..
Barang2 lama seperti minyak wangi ( dah puluhan tahun) powder,lighter dan banyak lagi.Dalam banyak2 benda yang ada kat situ..kita terpandang sebotol bedak yardley yang sangat lama usianya.Entah2 hampir sebaya kita.Ada tiga botol sebenarnya..dengan corak dan bentuk yang lain..mungkin mewakili 3 zaman agaknya.kita pun tak tanya sangat..sbb apek tu macam sombong aje.Cakap melayu pun tak berapa nak pandai/paham..( betul kata Aton..apek tu sombong ) Harga nya pun berbeza2.Kita ambik yg rega mahal.dan banyak karatnya.konon berandaian..yang ni mesti lama usianya..


Kita beli tu..bukannya apa..sbb kat rumah memang ada koleksi yardley ( papa punya ) beli masa pergi mekah dulu.Walaupun nampak dah buruk sangat..tapi baunya masih harum seperti baru..

3 comments :

  1. Ass_salam
    ...masih ingat bekas powder yardley ni...Kak Hazeleyed pakai zaman sekolah rendah dulu...taun 60han nostalgic betul...memang wangi!

    ReplyDelete
  2. W'kumsalam,
    Terimakasih Kak Haz bagi komen.Kita kenal Yardley ni..bila dah duduk kat KL taun 70an.Masa tu popular bedak kompek.
    Sekarang ni dah tak nampak, ada jual lagi ke tidak..

    ReplyDelete
  3. Salam kakrose.
    Kat kedai tu memang penuh barang lama kan kak..sempat juga jeling yardley ye..tp bedak ni memang la sangat harum

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..