*

Friday, 16 October 2009

Tiger Balm



Kita nak cerita pasal tigerbalm ni pulak..mak kita sejak dulu-dulu lagi gunakan tigerbalm ni sebagai teman peribadi nya.Kemana aje pergi pasti dibawanya bendalah ni...sampaikan anak cucu pun di bekalkan sorang satu.Siap tunjuk cara dan untuk apa kegunaannya. Mula-mula dulu kita tak ambil pusing..benda-benda macam ni..maklumlah orang muda..kan lebih percaya ubat-ubat modern.Apa yang mak sarankan buat taktau aje.
Masa kita pergi Mekah dulu..mengerjakan haji..mak bekalkan lagi tigerbalm ni..pesan dia..kalau lengoh-lengoh kaki ke..batukke..apa-apalah yang berkaitan dengan sakit-sakit luaran ni ..sapu aje tigerbalm ni..insyaallah elok..katanya..

Memang betul kata mak..sepanjang kita mengerjakan haji..tigerbalm ni banyak membantu.Dengan kuasa Allah..takde masaalah lengoh-lengoh kaki..atau batuk-batuk.Didalam masjid..di Mekah ke..di Madinahke..ada jemaah haji yang datang dari negara Cina..sengaja menabur tigerbalm ni kearah jemaah yang duduk menunggu waktu solat..tujuan utk di sedekahkan kepada jemaah yang ada kat situ..tapi botolnya sangat kecik..sebesar ibu jari jer..kalaulah besarnya sebesar yang ada kat pasaran diM'sia ni...mahu bengkak kepala jemaah yang kena bendalah tu..heheheh...

Sejak tu kita dah biasa guna tigerbalm ni.Yang nampak kesan nya..kalau ada jerawat atau bisol..ambil sedikit kat ujung jari..tekap kat jerawat atau bisol..pastu tekan dan pusing-pusingkan jaritu beberapa kali..bukan sapu tau..nanti panas..dan kita juga  sapukan kat kawasan yang ada ketulan di payu dara..( dulu doktor kata kita ni ada simtom kanser..na'uzubillah.) sekarang..alhamdhulillah..ketulan dah mengecil..dan sebahagiannya dah hilang..
Kalau dulu..bila pergi memogram..banyak tompok-tompok hitam..doktor kata itu cecair dan lemak..tapi baru-baru ni pergi..doktor kata..ok clear..takde masaalah...
Siapa-siapa yang nak cuba tu..cuba lah ye..mana tau..dengan izin Allah..mujarab pulak.Kita cuma nak kongsi cerita  dan pengalaman kita aje...sayang semuanya dari kakrose.

No comments :

Post a Comment

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..