*

Friday, 16 October 2009

Rose dan rose

Salam pagi jumaat  kawan-kawan dan pengujung semua..Harap riang dan gembira bersama keluarga.
Hari ni nak mengisahkan pasal laman kita kat rumah lama yang terbio sendirian tanpa di pedulikan.
Macam biasa..pokok bunga kita ni.. kalau di belai-belai..tak mahu berbunga. Kalau di biokan dia berbunga pulak. Pokok-pokok ni kita tak bawak pindah..tak muat laman..laman rumah pun kecik aje. Lagi pun kita suka nak biokan laman kita lapang aje.

Kat rumah lama ni..pokok-pokok hidup sendiri..kebetulan hari-hari hujan..tak payahlah nak siram. Kalau tak hujan..harapkan papa aje yang tolong sirapkan..itupun kalau dia sempat. Sampaikan kadang-kadang..kalau kita kesana..pokok-pokok tu dah tercekik kehausan..dah terjerut urat merikhnya..hihihihi..

Semalam balik sana..tengok pokok rose kita dah kembang setaman..heheh..ada juga yang dah layu..hai rose..agaknya kau tak suka aku jaga kau elok-elok..elok aku biokan aje kau ni..bio kau jadi elok..nama kau pun sama ngan nama aku kan..jadi rose..kita jagalah diri memasing ye..heheheh..

No comments :

Post a Comment

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..