*

Tuesday, 13 October 2009

Antara sk11 dan bedak sejuk..






kisahnya..kita kat rumah lama..tengah bersiap-siap nak kerumah terbuka raya.Tengah dok siap-siap nak berbedak..bila buka handbag..bedak kompak pulak tertinggal kat rumah.Apa yang nak di bedakkan kat muka ni.kalau tak berbedak..berkilat pulak muka.Rasa cam janggal pulak kalau keluar rumah tanpa bedak.alih2 nampak pulak bedak sejuk kat rak dapur.ah..pakai ajelah bedak sejuk ni..apa salahnya..bila buka aje penutup bedak sejuk ni..alamak baunya..kureng menyenangkan..terlampau wangi yang tak memikat hati..heheh ... bedak ni ada org bagi..tak ingat dag sape yg bagi ..

Teringat kita..masa muda2 dulu..cukup tak suka bau bedak sejuk yang ada pewangi..kalau duduk kat makcik yang pakai bedak sejuk ni..selalu cakap dalam hati.."kenapalah makcik ni suka pakai bedak sejuk..bukannya wangi..tambah busuk..adalah ( teruknya kita masa tu..hihi ) "

Bila keadaan ni terjadi pada kita..baru kita terpikir balik..agaknya makcik2 yang pakai bedak sejuk bila pergi jenjalan tu..agaknya terlupala tu.. letak bedak kat mana..tak pun dah malas nak beli bedak..pakai ajelah apa yang ada..macam kes kita ni..heheh..
....itu kisah bedak sejuk...

kisah sk11 pulak..
terpengaruh ngan iklan sk11 di tv..kita dan oya..memejamkan mata membeli bendallah ni beberapa tahun lalu.mendengar celoteh si jurujual tu yang menguatkan lagi pengaruh nya.kita dan oya tewas dalam mencari kecantikan..konon..hihihi..

Pakai barangan tu seperti yang di sarankan..lama jugak nak menghabiskan satu set ni.Jenuh menguli muka..tak jadi macam Fauziah Latif jugak..kahkahkah.Tak habis pakai lagi.. dah malas nak melayan..kiea biokan aje.Kita pakai balik..barangan lama..apa lagi..produk nivealah..yang sesuei ngan kita.

Baru-baru ni..terdetik pulak di hati..kenapa nak berhabis duit membeli produk kecantikan..yang belum tentu menjanjikan ape-ape.Maksudnya..kalau dah memang cantik..tetap cantik walau pakai ape pun.Kalau rasa tak cantik ( kita selalu fikir camtu ) kesucian hati dan keimanan kita..menjadikan kita cantik di sisi Allah.Semua manusia Allah jadikan sama sahaja..Walau nampak ada lebih dan ada kurangnya..itulah nikmat yang Allah bagi kepada hambanya..dan ada hikmah di sebaliknya..yang kita tak tahu..

Sejak kita pakai bedak sejuk tu..rasa sesuai pulak di muka..heheh..baru kita tau kenapa kita suka..agaknya orang umo-umo cam kita ni suka yang ringkas dan senang..letak sedikit atau beberapa bijik kat tapak tangan..titis air mawar or air biasa..genyeh-genyah..tepek kat muka..heheheh siap.Kalau tak nak comot..dah nak kering ratakan...hihihi..jimat belanja..

No comments :

Post a Comment

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..