*

Monday, 21 September 2009

kita dengan sopannya terjatuh..kihkihkih

Hari akhir ramadhan..kita saja2 ajak papa pergi temankan kita pergi ke kompleks PKNS..konon2 nak beli tudung..kurang sehelai lagi nak dipadankan dengan baju.Dah pusing keliling ..takdak parking.Abih camna ..kata papa.Kita pun kata ..awak turunkan kita kat tangga kompleks tu..bio kita turun jalan sorang2..awak tunggu kita kat mana2..nnti dah siap..kita call.
Bila kita turun aje dari kereta..tetiba pandangan rasa gelap pelan2...kita pun dengan pelan2 jatuhkan badan..macam nak sujud dalam solat tu.belum sempat bersujud...pandangan kita pulih kembali..bila kita sedar..kedudukan kita macam orang hendak sujud tula..handbag elok terletak berdiri di depan kita.pelan2 kita bangun..pandang orang sekelilig..takde sesiapa pun pandang kita..yang heran takde orang perasan yang kita ni jatuhke?
Taktaulah apa sebab kita boleh jatuh..nak kata pitam..tak pernah rasa pun sebelum ni..macam tu ke  rasa pitam? nak kata tekanan darah naik..tak jugak,sbb sepanjang bulan ramadhan tekanan darah ok aje..mungkin tekanan darah rendah kut...andaian saja..
Kalau lah ada org perasan..taktaulah  nasib handbag kita...maknanya Allah masih sayangkan kita..dan memelihara rekezi yang di kurniakan kepada kita..Amiin..

~ gambar hanya hiasan aja ~
Pengajarannya..dah umo2 cam kita ni..janganlah nak jalan sorang2..dan bawak barang berharga dlm handbag...

1 comment :

  1. salam... kesiannya kakrose... lain kali kalau ke Kompleks PKNS sorang2(kalau kat Bangilah), - call saya - nanti saya temankan sebab saya dekat je ok ;)

    * alhamdulillah tak berlaku apa2 yang tidak siingini...

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..