*

Wednesday, 2 September 2009

ayam goreng dayang senandung...

Hari ini rasa letih sangat..banyak kerja nak di bereskan.Sampai rumah pun dah pukul 2.30 petang...lepas solat tidur.Sedar2 dah pukul 4.45 petang.Duduk melanggut..mamai kejap.Masuk dapur taktau nak buat ape..ayam memang dah kuar dari petiais siap2 tadi sebelum tidur.Apa2 hal masak nasik dulu..kalau tidak..boleh terlupa nanti ..bila dah leka memasak.

Nak masak apa ayam ni..goreng ajalah...pastu cicah sos.Tumbuk bawang putih..halia..kicap sikit..madu..garam..lomor ke ayam..perap kejap.sebelum digoreng tabur sikit tepung gandum.sambil2 tu.. bersihkan kobis..nak buat coslo..duk leka main air..mamai plak tu..lupa nak balik2kan ayam kat kuali..hah..sedar2 dah hitam legam.
5.30 ptg..Oya balik dari ofis tanya..ibu masak nasik ayamke? Baru aku tersedar dari mamai..rupanya aku janji ngan Oya nak masak nasik ayam hari ni.hehehe..
Oya tanya lagi..ibu masak ayam goreng ape ni?heheh..sepantas kilat kita menjawab.."ayam goreng dayang senandung" kahkahkah kami ketawa berdekah2..
Masa makan..papa tanya..kenapa ayam ni hitam? kita pun jawablah..bla..bla..bla..pastu papa kata..hitam pun hitamlah..bedal ajelah..kekekeke..

No comments :

Post a Comment

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..