*

Sunday, 6 September 2009

Asam pedas tangkak..

~ asam pedas kepala ikan mayung ~

~ asam pedas ikan pari ~

~ bubur lambuk ~

~air asam boy ~


Balik dari Segamat singgah Tangkak..apa lagi, nak beli lauk pauklah.. untuk makan masa berbuka nanti.Memang tak sempat nak masak..pesan kat oya..ibu tak masak hari ni..nak beli lauk aje.Pesan pada ateh..beli kueh mueh..papa tak sempat nak beli.Oya goreng telur dadar..dia ni pulak..kalau makan asam pdas..suka regukan dengan telur dadar..macam2 selera ada...
Sampai rumah lama..(sbb nak ambik bubur lambuk, yg kawan simpankan..pagi tadi..diaorg gotongroyong masak bubur lambuk..ngan ambik cili merah yg kita oder dari kawan ni..kawan kita ni petani modern..)dah pukul 5 ptg.
papa cakap..ada masa lagi..jom singgah kat pasar stadium..saja tengok2..kut2 ada yg spesial..heheh..habis pusing semua gerai...takde yg kenan..
Terjumpa org jual karipap sardin..nmpk cam sedap aje..belilah seringgit 3 keping..sbb kita sorang aje yang makan..sekali makan..hampe..kulit aje tebal..isi takde.Alahai...Cik adik oiiiii..nak masak..masakle betul2..klau makan sendiri..suka ati le..awak nak buat camna.Klau nak buat jual..kasi makan kat org..belajarlah masak betul2....

No comments :

Post a Comment

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..