*

Friday, 4 September 2009

14 hari ramadhan..

Hari ni demam dah melarat..dah masuk 3 hari dah..batuk2 dan selsema.Semua org dah suruh pergi jumpa doktor.Kita pun beralahlah..pergi jugak..walaupun naluri kata..takde apa2.lepas ambik darah dan buat pemereksan..doktor kata..takde ape2..cuma demam biasa.Alhamdhulillah....

Lepas makan ubat..apa lagi..mata pun dah tak boleh bukak.Sedapnya kalau dapat tidur.Tapi tak boleh tidur..jiran sebelah tu tengah renovet rumah.Aduiiii..bisingnya bunyi penebuk dinding tu..agak2 kalau tak siumanlah..hendak aje aku blakoutkan satu kawasan ni ..bio dia tak boleh buat kerja...heheheh..tapi kita pun tak bleh tido juga..takde kipas hihi...suka atilah jiran sebelah oiii..kau nak robohkan rumahke..nak pusing terbalikke..nak ape ke..hak kau..suka atilah..tapi camna hak kita..privesi kita..nasiblah..sape suruh pindah dulu..heheheh..acah-acah aje..jiran kan cam sedara...

Papa dah pesan..kalau tak boleh bangun jangan masak..beli aje lauk..kita kata..yelah.Tapi..bila bukak petiais..tengok banyak bahan2 yg belum di masak..rasa nak masak jugak.Sayang bahan2 yg dah di beli..tapi tak di masak..kalau simpan lama2..rasanya dah tak sedap..
Jadi kita pun masaklah..sambal goreng jawa..(sambal goreng jawa ni..ada banyak versi..lain negeri lain resepinya..)kita masak yang macamana emak kita masak,labu kuning..setengah biji..bagi lagi dua..separuh masak lemak..separuh lagi..buat pengat..


4 comments :

  1. salam kak, tengok tarikhnya, kita demam serentak lah kak... siap selsema & batuk.. sampai hari ni pun rasa cam poning2 lagi... tapi salute la cos kak still larat nak masak.. saya surrender terus... IREN

    ReplyDelete
  2. salam kak, tengok tarikhnya, kita demam serentak lah kak... siap selsema & batuk.. sampai hari ni pun rasa cam poning2 lagi... tapi salute la cos kak still larat nak masak.. saya surrender terus... IREN

    ReplyDelete
  3. salam iren,
    kena masak jugak iren..kalau beli semuanya..takut klau tak sedap aje..
    klau nak ikutkan..memang mcm mamai aje..susah nak baik betul..selsema jap baik..jap ade.asal malam rasa seram sejuk cam nak demam..risau jug ni..

    ReplyDelete
  4. salam iren,
    kena masak jugak iren..kalau beli semuanya..takut klau tak sedap aje..
    klau nak ikutkan..memang mcm mamai aje..susah nak baik betul..selsema jap baik..jap ade.asal malam rasa seram sejuk cam nak demam..risau jug ni..

    ReplyDelete

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..