*

Saturday, 29 August 2009

hari ke 8..

~ dah berapa kali tambah ni dhani..nak lagi?

~ lepas solat maghrib..apalagi..kita mak2 dah makan dulu..tak boleh nak makan serentak..tak cukup tempat.Sebenarnya..pindah kesini tak bawak semua barang..masih ada lagi kat rumah lama..takde tempat nak simpan..bawak mana yang rasa nak pakai aje..




~ 'bawak besabor dhani..bawak betenang..tak lama lagi nak buka dah"..itulah lebih kurang dialog mama ngan anak..yang tak tahan tengok adik2 makan..~


~ Afie ni cucu keempat kita...hencem boy ni sangat berdikari..tak banyak kerenah.epie! nasik sebutir tu untuk siapa..~


~ sebelum mak2 berbuka..anak2 dulu berbuka ~



~ Syian makucu buat keja sorang2..si dara tecik 2 orang tu posing2 aje ek..~


~ papa beli nasi JM Beriani..mee goreng..kueh keria..tu aje ~


~ Nora pulak masak kari ikan tengiri..sayur kacang ngan udang ( selera cam sama ngan mak mentua dia pulak..hihihih )cucur udang..mee goreng pun tak tinggal..donat ~

~ tak jadi nak goreng ayam..Ila dah beli "ayam golek pengantin"..ala ayam yg selalu ada kat kenduri org kawin tu..kueh ketayap..badak berendam (takde dikuarkan plak)~



~ kari ayam yang kita masak..ghupe buruk..tapi semua kata sedap..kalau diaorg tak puji..sape lagi nak puji kan...kekekek..

Menu apalak hari ni?
Ayam masak kari..sambal udang petai...goreng taugeh/tahu...ayam goreng.Inilah yang dah di set di minda..hehehe
Tapi...papa kata dia nak beli nasi beriani..sbb hari ini semua anak2 berkumpul nak berbuka puasa sama2.Hari pertama angah aje yg berbuka bersama..along balik rumah mentuanya.Mesti papa nak beli nasi beriani tu...sbb ingatkan dhani suka makan.Dhani puasa penuh..tak cuti lagi.Alhamdhulillah..belum umur 6 tahun..dah boleh puasa penuh.Papa janji padanya..kalau puasa penuh sehari..dapat seringgit..sebulan penuh..dapat duit raya banyak.Banyak mana tak taulah...

No comments :

Post a Comment

terimakasih kerana sudi komen mengomen. komen mengomen boleh mengeratkan hubungan silaturahim di alam maya ini..